TikTok е напълно наясно, че главният изпълнителен директор на Meta Марк Зукърбърг променя приложенията Facebook и Instagram, за да приличат повече на популярната услуга за кратки видеа. Но TikTok няма никакъв интерес в това да копира Facebook, пише CNBC.
„Facebook е социална платформа“, коментира Блейк Чандли, президент глобални бизнес решения в TikTok. „Те изградиха всичките си алгоритми на база на социалния елемент. Това е основната им компетентност. Нашата не е“.
Чандли, който е прекарал 12 години във Facebook, преди да се присъедини към TikTok през 2019 г., твърди, че бившият му работодател вероятно ще затъне в проблеми, ако се опита да копира TikTok, като в крайна сметка ще предложи по-слабо изживяване на потребителите и брандовете.
Facebook пусна Instagram Reels през 2020 г. и с това направи първи стъпки на пазара на кратки видеа. Миналата година тя пусна същата услуга и в основното си приложение Facebook.
„Ние сме развлекателна платформа“, коментира Чандли. „Разликата е съществена. Това е огромна разлика“.
Директорът, който отговаря за приложението Facebook – Том Алисън, тази седмица коментира пред The Verge, че вижда как TikTok все повече краде от най-голямата социална мрежа в света. Facebook планира да промени основния си списък с новини, така че той да прилича повече на TikTok, като препоръчва повече съдържание, независимо дали то е споделено от приятели.
„Мисля, че нещото, което не сме възприели или не сме видели напълно, е колко социален може да бъде този формат“, коментира Алисън пред The Verge.
Скорошното представяне на Facebook подкрепя това. Цената на акциите на Meta спадна с 52% тази година, представяйки се по-слабо от технологичния индекс Nasdaq, който се понижи с 32%. През април компанията каза, че за първи път в историята ѝ приходите ѝ могат да се свият през второто тримесечие спрямо година по-рано.
По-рано тази година Зукърбърг призна за все по-големия конкурентен натиск от TikTok и заяви: „Ето защо нашият фокус в Reels е толкова важен в дългосрочен план“.
TikTok е собственост на китайската ByteDance, която е частна.
Чандли твърди, че историята не е на страната на Зукърбърг и сравни сегашния ѝ проблем с предизвикателството, пред което Google се изправи, когато се опита да надвие Facebook в собствената ѝ игра.
Facebook не е отговорила веднага на запитването за коментар по темата.


Божанов: В това НС не са възможни други мнозинства за правителство
Във Варна създадоха първата регионална организация на Съюза на парашутистите
Радев започва процедурата с мандатите за съставяне на правителство
Над 1 милион домакинства в Украйна останаха без ток след руска атака
Стрелба на плаж в Австралия! Убити са 10 човека
Датската шпионска агенция вече разглежда САЩ като потенциален риск
Цените на масло, мляко и сирене се понижават заради "зашеметяващо" производство
Европа опитва да спечели време за автомобилната индустрия, заседнала в настоящето
Уолстрийт пропуска технологиите и залага на традициите за растеж през 2026 г.
Защо натискът за по-силен юан няма да изчезне
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Поредното изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
Как да шофирате безопасно по заледен склон
Ще има компромиси по мирните предложения на САЩ
Какви са исканията на протестиращите гръцки земеделци към правителството?
Google премахна AI видеа с герои на Disney
Божанов: Не бихме работили с ГЕРБ в следващ парламент
10 съвета как да разговаряте за пари с половинката си без напрежение