Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Софтуер

Пандемията не предизвиква бум в бизнеса на Slack и това разочарова анализаторите

Компанията запазва стабилния си темп на растеж

Пандемията не предизвиква бум в бизнеса на Slack и това разочарова анализаторите

Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

Цената на акциите на Slack се срина с близо 17% по време на следборсовата търговия в четвъртък, след като компанията представи финансовите резултати за първото си фискално тримесечие, пише CNBC.

Данните разкриват стабилен ръст на приходите през последното тримесечие, когато са привлечени повече клиенти, тъй като организациите търсеха начин да запазят комуникациите със своите работещи от дистанция служители по време на коронавирусната пандемия. И все пак компанията не успява да направи толкова голям удар, колкото услугата за видео разговори Zoom.

Анализатори, анкетирани от Refinitiv, очакваха коригирана загуба от 6 цента на акция. Сравняването на прогнозите на анализаторите с реалните резултати не е толкова лесно, като се има предвид непредвидимия ефект на пандемията по време на тримесечието.

През предходното тримесечие ръстът на приходите е с 50%. Тази седмица Zoom обаче отчете 169% ръст на приходите, което надмина очакванията на анализаторите. Освен това компанията увеличи почти двойно прогнозата си за печалбата.

Междувременно Slack заяви, че годишната коригирана загуба ще е с 2 цента по-малко от по-рано прогнозираното.

Още по темата

Slack не разкрива нови данни за дневно активните потребители. През март главният изпълнителен директор Стюарт Бътърфилд публикува няколко туита, в които показва как расте потреблението. Той заяви, че приложението има 12,5 млн. едновременно свързани потребители на 25 март от 10 млн., отчетени на 10 март.

Сега компанията обяви, че е привлякла рекордните 12 хил. плащащи абонати през тримесечието. През предходното броят на новите клиенти беше 5 хил. души. Най-големият конкурент на Slack – Teams на Microsoft, също направи експанзия през последните месеци.

Плащащите потребители са прекарвали по 120 минути на ден в Slack в края на тримесечието спрямо под 90 минути тримесечие по-рано, допълва Бътърфилд.

Той разкрива, че Amazon предлага Slack на всичките си служители. От своя страна, Slack ще използва технологията за видео обаждания Chime към Amazon Web Services, за да подобри обажданията си. Slack обяви, че е удължила своето споразумение с AWS. Сега тя ще плати на облачната платформа поне 425 млн. долара в рамките на петгодишен период, който завършва през април 2025 г., спрямо предишния договор за 250 млн. долара за петгодишния период до 2023 г.

За фискалното второ тримесечие Slack прогнозира коригирана загуба от 3 до 4 цента на акция и 206-209 млн. долара приходи. Анализатори, анкетирани от Refinitiv, очакват 6 цента коригирана загуба на акция при 199,8 млн. долара приходи за периода.

За цялата фискална 2021 г. Slack твърди, че ще генерира 17 до 19 цента загуба на акция на коригирана база при 855-870 млн. долара приходи. Консенсусната прогноза на анализаторите е за загуба от 20 цента на акция и 860,3 млн. долара приходи. Преди това Slack очакваше коригирана загуба от 21 до 19 цента на акция и 842-862 млн. долара приходи.

Като се изключи движението на акциите по време на следборсовата търговия, цената на акциите е скочила с близо 70% от началото на тази година.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Софтуер
Sony инвестира 250 млн. долара в разработчика на "Fortnite"