Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Стил

Inditex ще инвестира по 900 млн. евро годишно в експанзията си до 2022 г.

Целта на компанията е да засили онлайн търговията и да разшири търговските си обекти

Inditex ще инвестира по 900 млн. евро годишно в експанзията си до 2022 г.

Снимка: Angel Garcia/Bloomberg

Inditex разкри, че планира да инвестира по 900 млн. евро годишно до 2022 г., за да засили онлайн търговията си и да разшири физическите си магазини, въпреки че пандемията на Covid-19 хвърля сянка върху прогнозата на търговеца на дрехи на дребно, пише Bloomberg.

Компанията, която е собственик на марката Zara, иска да генерира повече от една четвърт от приходите си от онлайн  продажби до 2022 г., след като растежът на онлайн приходите помогна за облекчаване на 44-процентния спад на приходите от продажби през първото тримесечие. Inditex отложи раздаването на специалния бонус дивидент, след като отчете първата си тримесечна загуба откакто стана публична компания преди две десетилетия.

Още по темата

След като блокадите доведоха до затварянето на близо 90% от търговските обекти на Inditex през април, компанията вече търси възможности да изпревари конкурентите си и да увеличи пазарния си дял в света отвъд блокадите. В рамките на три години Inditex планира 1 млрд. евро за онлайн инвестиции и 1,7 млрд. евро за експанзия на магазините.

Книжата на компанията записаха 2,2% понижение на цената си към 9:02 ч. местно време в Мадрид. През посления месец стойността им скочи с 9 на сто.

Inditex разкри плана си преди всякакви признаци за възстановяване на физическите магазини. Общите приходи през май са се сринали с 51%, а в първите дни на юни – с 34%, като се изключат валутните колебания.

Онлайн продажбите се оказаха спасител за търговците на дребно. През април електронната търговия почти се е удвоила.

Повечето блокади на ключови пазари за модния гигант, като Испания и Италия, се случиха през април. Над две трети от магазините вече са отворени след разхлабването на мерките. На пазарите, които са напълно отворени, приходите от продажби са спаднали с 16% през първите няколко дни на юни.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Стил
Продажбите на Nike се възстановяват от коронакризата