Компанията за луксозни стоки Richemont записа най-бързия ръст на приходите си от продажби за празничния период от поне десетилетие, а модната група Burberry прогнозира 35% увеличение на печалбата за тази година – поредни сигнали, че пазарът на луксозни стоки отново се представя добре, пише Bloomberg.
По думите на Richemont приходите ѝ са нараснали с 32% при постоянни валути през последното тримесечие на годишна база, изпреварвайки нивата преди пандемията, тъй като потребителите са се насочили към бижута Cartier и модни продукти на Chloe. Burberry има да измине още път до възстановяването до нивата от 2019 г., но твърди, че ръстът на приходите ѝ от продажби се е ускорил, след като британската компания е продала повече продукти без отстъпка.
Търсенето на бижута, часовници и модни стоки се възстановява, докато броят на ваксинираните по света се увеличава, а хората се социализират и пътуват повече. Вчера Prada обяви, че приходите ѝ от продажби са преминали над нивата, които беше достигнала преди коронавирусната пандемия.
Цената на акциите на Richemont нарасна с близо 5,8%, а тази на Burberry – с 5%, след новините.
Звеното за бижута се оказа най-добре представилата се част от бизнеса на Richemont, въпреки че продажбите на модни продукти, аксесоари и кожени стоки също се подобряват. Това е знак, че усилията за преструктуриране на бизнеса набират сили при марки като Chloe и Montblanc.
Въпреки че приходите от продажби на швейцарската компания в Азиатско-Тихоокеанския регион надминаха прогнозите, инвеститорите може да се изненадат, че увеличението в Китай е едва 7% през тримесечието на годишна база. Приходите на този пазар скочиха с 80% през същия период година по-рано.
Китай беше първият пазар, на който индустрията за луксозни стоки се възстанови, така че това е по-скоро ефект, свързан с периода. Въпреки това скорошните блокади в страната, докато тя изпълнява стратегията си за нулев Covid, ще натежат над потреблението там.
Преходен период
Сравнимите приходи от продажби в магазините на Burberry са се увеличили със 7% през тритe месеца до Коледа на годишна база, което се оказа над прогнозите на анализаторите. Част от дрехите и кожените стоки са се представили добре, а марката твърди, че привлича по-млади потребители. Британската компания е в преходен период, а новият ѝ главен изпълнителен директор Джонатан Акройд ще поеме ръководството на 1 април.
Предшественикът му Марко Гобети искаше да направи Burberry по-премиум бранд като намали с три четвърти дистрибуцията, както и намаленията на продукти, за да предлага чантите Olympia и карираните шалове без отстъпки. Тези продажби са продължили да растат с двуцифрен процент спрямо две години по-рано.
Burberry твърди, че сравнимите ѝ продажби в Азиатско-Тихоокеанския регион са останали без изменение през периода спрямо 2019 г.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро