Растящите продажби на Saint Laurent помогнаха на групата за луксозни стоки Kering да се предпази от ефектите от блокадите заради коронавируса в Китай, които продължават да тежат върху представянето на най-голямата марка на компанията Gucci.
Сравнимите приходи на френската група са се увеличили с 31% през второто тримесечие, въпреки че тези на Gucci прибавиха само 4% - малко под очакванията на анализаторите. Силното представяне извън Китай помогна на компанията майка да запише увеличение на междинните продажби и печалбата.
От Kering съобщиха, че „силното представяне при търговията на дребно по света“ и „развиващото се възстановяване на туризма в Европа“ са успели да компенсират ефекта от случващото се в Китай. Акциите на компанията поскъпват с 2,6% към 11 ч. на борсата в Париж.
Saint Laurent се ръководи от Франческа Белетини, една от малкото жени изпълнителни директори в индустрията.
И макар лейбълът да се разраства бързо, то Gucci е най-голямата марка на Kering, която обаче трябваше да поеме удар, що се отнася до популярността си сред потребителите, заради пандемията. Коронавирусните ограничения в Китай остават непредсказуем фактор: в Ухан бяха поставени под блокада 1 млн. души заради нов пик на заразата тази седмица.
От Kering съобщиха, че имат действаща стратегия за популяризиране на Gucci. Миналия месец Kering представи планове марката да достигне годишни продажби от 15 млрд. евро в рамките на следващите пет години.
Въпреки ограниченията в Китай компанията възнамерява да продължи да инвестира в страната, каза главният финансов директор Жан-Марк Дюпле. Затварянето на магазини е допринесло за спада на приходите в Китай с до 35% през тримесечието, каза той.
На този фон обаче налице е подобряване на тенденциите за пазаруване при марките на Kering в Китай от началото на юни, но все още е трудно да се предвиди бъдещата посока на развитие, коментира още Дюпле.
Той потвърди, че Gucci увеличи цените миналия месец с между „средни до високи едноцифрени стойности“ в световен план, но уточни, че все още е прекалено рано да се каже дали ще има още повишения през втората половина на годината.
Във вторник конкурентът LVMH отчете продажби и печалба, които показват, че апетитът на потребителите за луксозни стоки засега е устойчив на ускоряващата се инфлация и влошаващите се икономически прогнози.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни