Според Аmazon малките и средни компании, които продават стоките си в най-големия онлайн търговец на дребно, са генерирали приходи за над 3,5 млрд. долара по време на Prime Day. Това съответства на увеличение от 60 процента в сравнение със събитието от предходната година, предава CNBC. Сумата е рекордна за т. нар. “трети страни”, които имат право да маркетират стоките си на платформата.
Компанията, която не разкрива общите продажби на Prime Day, заяви, че продажбите на трети страни са нараснали дори повече от бизнеса на Amazon на дребно.
Prime Day, който започна през 2015 г., се превърна в едно от най-важните събития за продажби на дребно и маркетинг на компанията. Той осигурява нови абонати на Prime и позволява на Amazon да популяризира допълнително своите продукти и услуги.
Тазгодишният Prime Day беше необичаен, тъй като пандемията на коронавируса принуди Amazon да отложи събитието от средата на юли до октомври. Новият тайминг на практика означава, че сезонът на празничните пазарувания ще започне по-рано от всякога. Други големи търговци на дребно последваха примера на Amazon и пуснаха своите промоции за отстъпки този месец.
Асортиментът на Amazon от продуктите Echo, Ring, Eero и частни марки обикновено е силно ценово намален по време на Prime Day. Amazon заяви, че неговият по-малък и по-евтин гласово активиран интелигентен високоговорител Echo Dot е бил най-популярният продукт тази година. През 2020 г. Prime Day се проведе в 20 страни.
Но на събитието се наблюдаваше и активно участие на повече от 2,3 милиона малки и средни предприятия, които съставляват онлайн пазара на Amazon (т. нар marketplace). През 2019 г. продавачи от трети страни генерираха приходи за над 2 милиарда долара по време на Prime Day. Тази година най-продаваните категории за трети страни продавачи включват спално бельо, мобилни аксесоари, хранене и уелнес, изкуства и занаяти, както и здравеопазване, каза Amazon.
Тези продавачи имат нарастващо значение за Amazon, като представляват около 58% от общите продадени стоки на компанията. С този дял Amazon изглежда е генерирал най-малко 7 мрлд. долара продажби през тазгодишния Prime Day. JPMorgan прогнозира, че събитието тази година може да донесе приходи от 7,5 милиарда долара, докато eMarketer очакваше продажби от близо 10 милиарда долара.
Очаква се мега продажбите да помогнат на компанията да отчете рекордно четвърто тримесечие. В комбинация с празничните продажби се очаква Amazon да надхвърли 100 млрд. долара тримесечни приходи през четвъртото тримесечие за първи път в историята си, смятат анкетирани от FactSet анализатори.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет