Представете си една компания, която доставя пратки от електронната търговия. Тя получава пратките от производителя в последния момент, няма време за планиране на капацитети, планира предварително брой камиони за движение и в последния момент разбира колко точно камиона ще са ѝ нужни.
Когато преди 5 години трима български предприемачи се сблъскват с това и разбират, че и логистичният сектор, както много други, има нужда от модернизация и оптимизация, която само технологиите могат да предоставят, те стартират разработването на специализиран софтуер. Неговата изначална функция е логична – да намали разходите на карго превозвачите на един пазар, който се оценява на около 50 млрд. долара годишно. Така се ражда Transmetrics, а Аспарух Коев, съосновател на компанията, разказва в интервюто за UpDate какъв е предметът на дейност на компанията и как тя помага на логистичните дружества.
По думите му се използват множество техники в областта на машинното обучение, откриването на модели на поведение на данните и др.
Едно от най-големите предизвикателства пред екипа е било намирането на началното финансиране за идеята. Според Коев твърде често една идея "умира", когато основателите се откажат от нея или се стигне до т.нар. неопределими обстоятелства – свършат парите, ключови хора си тръгнат или др.
Към момента общата инвестиция в компанията възлиза на 2 млн. евро, а почти пет години след основаването си стартъпът се готви за нов рунд на финансиране (Series A), като целта е да се наберат 2-3 млн. евро.
Кои са основните клиенти, какви са най-важните характеристики на данните и как Коев си представя своята Transmetrics след няколко години вижте във видео материала!
Изминали издания на UpDate гледайте тук.
Следете UpDate и във Facebook.
Още видеа гледайте на сайта на Bloomberg TV Bulgaria.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Mercedes има аргументи за $1,1 млрд. против забраната на нови ДВГ от 2035 г.
Цв. Узунов: Перспективите пред българската икономика са умерено оптимистични
Празни супертанкери се надпеварват за суров петрол
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
K2 Black Panther превзема пазарите: Перу прави първата поръчка на танк от над 50 години
Голямата дъщеря на Дуейн Джонсън - Скалата има връзка с WWE състезателка
Изверги от Мисури държали децата си заключени, гладни и бити
Тръмп се опитва да откъсне Италия и Унгария от Европа
преди 7 години Съжалявам, но това представяне само обърква ....Хората се стремят да направят нещо, но не им стигат парите. Все пак са похарчили голяма сума и какво? Не се разбира. Ако искама да им помогна, този материал по-скоро ще ме откаже... отговор Сигнализирай за неуместен коментар