Snap Inc. отчете тримесечни приходи и ежедневно активни потребители, които надхвърлиха прогнозите на анализаторите, подсилен от засилващи се дигитални рекламни кампании и потребители, които се обръщат към приложението Snapchat на компанията, за да поддържат социални връзка и да се забавляват по време на пандемията. Акциите поскъпнаха с около 5% в разширената сесия, предава Bloomberg.
Приходите са скочили с 66% до 770 милиона долара за периода, приключил на 31 март, стана ясно от изявление на базираната в Санта Моника, Калифорния, компания за социални медии. Средната прогноза на анализаторите беше за 744 милиона долара.
Snapchat, мобилното приложение за изпращане на изчезващи снимки и видеоклипове, отчита 280 млн. дневно активни потребители през тримесечието, което е 22% ръст спрямо година по-рано и над прогнозата на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, за 275,4 млн.
Резултатите вероятно ще подкрепят твърденията на Snapchat, че инвестициите му в добавена реалност, нови инструменти за рекламодатели, подкрепа на висококачествените създатели и за набиране на потребители извън Северна Америка ще доведат до ръст на приходите от над 50% в продължение на няколко години.
„Когато анализирате резултатите, това беше много добро представяне” през първото тримесечие, казва Мандип Сингх, анализатор на Bloomberg Intelligence. И все пак: „Мисля, че те харчат повече за съдържателната страна. Те основно купуват някакво съдържание, за да ангажират ежедневните си активни потребители“.
През миналия ноември Snap пусна Spotlight, инструмент за популяризиране на популярни видеоклипове. Компанията заяви, че ще изплаща по 1 милион долара на ден на създателите на най-ефективните публикации като част от програмата.
Назмул Ислам, анализатор в EMarketer, твърди, че Spotlight има 125 милиона потребители, което спомага за увеличаване на ангажираността и привлича рекламодатели.
„Очакваме Snap да има още едно добро представяне през второто тримесечие, задвижвайки инерцията на своите иновативни продукти, които продължава да пуска в повече страни“, каза Ислам.
Главният изпълнителен директор на Snap Ивън Шпигел казва, че повече хора са създали нови приятели, използвали са инструмента за картографиране на Snapchat и са публикували истории - видеоклипове и снимки, които изчезват скоро след публикуването им, докато икономиката започва да се отваря през първите месеци на годината.
„Проектирахме Snapchat, за да бъде полезно допълнение към приятелствата в реалния живот и сме развълнувани от тези оптимистични тенденции, развиващи се с нашата публика“, казва Шпигел.
Акциите на Snap затвориха сесията на ниво от 57,05 долара в Ню Йорк. Те са поскъпнали с 14% тази година след утрояване на стойността през 2020 г.
Компанията прогнозира приходи за текущото тримесечие в диапазона от 820 до 840 милиона долара в сравнение със средната оценка на анализаторите за 823,9 милиона долара. Snap заяви, че ежедневно активните потребители ще се увеличат с 22% на годишна база, за да достигнат 290 милиона за периода.
Печалбата преди лихви, данъци, амортизация и амортизация (Ebitda) за второто тримесечие, водеща мярка за рентабилност, ще варира от печалба до загуба от 20 милиона долара. Анализаторите прогнозираха загуба от 1,3 милиона долара.
Броят на потребителите на Snapchat, които се ангажират ежедневно с приложенията за увеличена реалност, е нараснал с над 40% на годишна база през първото тримесечие, съобщиха от компанията.
„По време на пандемията рекламодателите ускориха приемането на нашите продукти с добавена реалност, за да дадат възможност например за изпробване на продукти и тестване, когато бяха принудени да намерят алтернативи на традиционните методи“, заяви главният бизнес директор Джереми Горман.
Snapchat заяви, че е несигурно как предстоящата актуализация на софтуера на iPhone на Apple може да повлияе на инерцията му. Актуализацията ще включва изискване разработчиците да получат изрично разрешение за събиране на определени данни и проследяване на активността на потребителите в приложения и уебсайтове.
„Все още не е ясно какво може да бъде дългосрочното въздействие на промените в платформата на iOS за импулса на нашия бизнес и това може да не е ясно до няколко месеца или дори повече след въвеждането на промените“, заяви финансовият директор Дерек Андерсен в предварително подготвени забележки.
„Дотогава оставаме фокусирани върху това да помагаме на нашите партньори да се ориентират в тези промени, като същевременно оптимизираме възвръщаемостта на разходите за реклама в нашите рекламни продукти и платформа“, каза Андерсен.
Компанията обаче заяви, че за първи път по-голямата част от потребителите на Snapchat използват приложението на смартфони с операционна система Android.


Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
Хороскоп за 7 декември 2025
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
Вашингтон и Киев отчитат напредък след срещите в Маями