Amazon беше избрана за най-високо оценената марка в света, докато „Магазинът за всичко“ продължава експанзията си в облачните услуги, потребителските технологии и филмовите продукции, пише Financial Times.
Основаната от най-богатия човек в света Джеф Безос компания се радва на петкратен скок на стойността на бранда, която достигна 315,5 млрд. долара, според класацията 2019 Brandz Топ 100 на най-ценни глобални марки.
Проучването Brandz, което се провежда всяка година от рекламната компания WPP и Kantar, анализира финансовите данни на компаниите и провежда голямо проучване сред потребителите. Amazon се насочи и към продажбите на хранителни стоки, здравеопазването, доставките на храни, а с устройствата с Alexa – дори към гласовото разпознаване. Това доказва, че името притежава „разтегливост на марката“ в много различни категории, твърди Дейвид Рот, председател на BrandZ.
„Amazon играе играта много добре: основната идея е, че тя премахва препятствията във всичко, което правите, правейки пазаруването или ползването на облака по-лесно, по-евтино или по-бързо“, посочва Рот. Изкачването към върха на класациите беше стабилно през последните няколко години и компанията трудно може да бъде детронирана.
Останалите брандове, които попадат в топ 5, са Apple, Google, Microsoft и Visa.
Китайските брандове
Има 15 китайски марки в топ 100 тази година. За сравнение, когато класацията беше създадена през 2005 г., имаше само една – China Mobile. Това отразява не само огромния размер на вътрешния пазар от 1,4 млрд. души и нарастващата средна класа, но и колко успешно китайските играчи се конкурират и извън Китай.
Пример за това са двата гиганта в онлайн търговията Alibaba и JD.com, които се борят не с друг, а с Amazon, която през април обяви, че спира китайските си операции, свързани с електронна търговия. Huawei има сериозни проблеми, откакто Съединените щати започнаха кампанията си да убедят своите съюзници, че производителят на телекомуникационно оборудване и на смартфони представлява заплаха за сигурността и шпионира в полза на Пекин.
Въпреки това Huawei е добавила 8% към стойността на бранда си през последната година, която достигна 26,9 млрд. долара. Междувременно вътрешната регулация изглежда натежава над стойността на марката Tencent, която се е свила с 27% до 130,9 млрд. долара на годишна база, сочи класацията.


Въпреки митата: 93% е ръстът на китайските електромобили в ЕС
Да спасим Станислав баща, съпруг, син и приятел!
29 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
Варненският окръжен съд прие последните за 2025 г. стажант-юристи
Протестиращите в подкрепа на Коцев с приз от Българския хелзинкски комитет
Уесли Кларк: Русия просто трябва да спре да се бие
Уесли Кларк: Случаят с танкера засилва натиска над Мадуро
Уесли Кларк смята, че дните на Мадуро са преброени
До 2026 година космическите отпадъци ще унищожат напредъка за парниковите газове
Тръмп ги помилва за "6 януари". Сега те искат милиони долари
Войната срещу автомобила: 20 непознати факта
Volkswagen Group се отърва от легендарно дизайнерско студио
Пет култови кросоувъра от началото на века, които си заслужават
Самолет кацна върху автомобил на магистрала
Европа се опита да спре китайците, но в крайна сметка им помогна
Крис Прат и Катрин Шварценегер се запознали в църква
Тайната на 41-годишния брак на Сигорни Уийвър с мъжа, за когото се омъжва след 3-месечна бурна връзка
Леопардови палта и дънки – Топ тенденцията за есен-зима 2025
Британец удави съпругата си в джакузито им
Тръмп презира Европа