Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Zoom

Появи ли се нова ниша за инвестиции в родна музикална продукция?

Постъпленията от частното копиране са много важно перо, твърди София Щерева, изпълнителен директор на „Профон“

Появи ли се нова ниша за инвестиции в родна музикална продукция?

Снимка: Pixabay

Отчисленията за личното копиране, които трябва да правят производителите и вносителите на празни носители, може да са солидна инвестиция за нова българска музикална продукция. Това каза в интервю за БТА София Щерева, изпълнителен директор на Дружеството за колективно управление на сродни права в музиката „Профон“ и съпредседател на КОПИ БГ - дружеството, което отговаря за събирането и разпределението на парите, получени като компенсационни възнаграждения от продажбата на носители като флашки и дискове у нас.

Отчисленията са регламентирани през 2002 г. в чл. 26 на Закона за авторското право и сродните му права (ЗАПСП).

„През 2011 г. са направени силно лобистки промени и регламентът става невъзможен за изпълнение. Затова се присъединихме към петицията на „Музикаутор“ за промяна в закона - за регламентиране на реални отчисления и за изпълнението им, след като бъдат приети. Това изисква време - необходим е диалог между ползвателите, дружествата за колективно управление на права, Агенцията "Митници" и много други, но на първо място - с Министерството на културата, което е готово да отвори темата“, обясни Щерева. 

Още по темата

По думите й, постъпленията от частното копиране са много важно перо и за държавата, и за всички в бранша - за сравнение, в Унгария годишните приходи от отчисления върху носители са 10 млн. евро само за изпълнителите. Освен с кампанията за стимулиране на приходите от частно копиране Щерева, като изпълнителен директор на „Профон“, е ангажирана и с различни проекти по създаването на справедлива работна среда за творците у нас. Един от тях предвижда час по интелектуална собственост като свободно избираем предмет в програмата на гимназисти от горния курс. Преподаватели ще са известни родни артисти. Началото е предвидено за 2019 г.

Сред приоритетните кампании е и посветената на 20-годишнината на „Профон“, която вече започна с озвучаване на емблематични обществени места като Централната жп гара в София, гарите във Варна и в Бургас, атракциони като туристическото корабче по маршрута Бургас - остров Света Анастасия. През есента заедно с „Музикаутор“ „Профон“ ще организира обучения на общинските инспектори, които от 2019 г. ще участват в проверките на търговските обекти за лицензирането на използваната музика по места. 

По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Zoom
Caesars и Apollo влизат в битка за William Hill