Технологичните концерни Facebook и Google ще удължат своето господство на глобалния дигитален рекламен пазар и през тази година, показват нови данни.
Прогнозата на компанията за пазарни проучвания Emarketer показва, че Google вероятно ще генерира 72,69 млрд. долара от рекламни приходи през 2017 г., докато Facebook ще генерира 33,76 млрд. долара. Заедно сумата се равнява на 106 млрд. долара – почти двойно над брутния вътрешен продукт на България за 2016 г. (92,6 млрд. лв., б. ред., 51 млрд. долара), и ще възлезе на 46,4% от общите глобални дигитални разходи за реклама.
Шелийн Шум, старши анализатор на Emarketer, отдава това господство на мобилната и видео рекламата.
„През тази година Facebook и Google за пореден път ще са световни лидери в дигиталната реклама, загребвайки почти половината от парите, дадени в глобален мащаб за дигитална реклама“, каза тя в изявление за CNBC.
Доминацията на Facebook и Google по отношение на мобилната реклама остава непокътната, тъй като компаниите генерират повече от половината от приходите от мобилна реклама през прогнозируемия период.
Данните идват на фона на сериозна полемика за Google, която се извини на своите рекламодатели за това, че техни реклами се появяват до екстремистко съдържание в YouTube, докато Facebook трябва да се справя с фалшивите новини.
Разходите на рекламодателите за цифрови формати ще се увеличат в световен мащаб със 17,4% до 583,91 милиарда долара, което представлява 38,3 на сто от общия бюджет за реклама, посочва се още в доклада.
Очаква се Snapchat да генерира много повече пари от реклама през тази година, като рекламните приходи ще достигнат 900 млн. долара - ръст от 163,3%, прогнозира Emarketer.
Китайските компании Alibaba, Baidu и Tencent колективно ще генерират приходи в размер на 35,820 милиарда долара от реклама през тази година на фона на факта, че стойността на марката Tencent надхвърли 100 млрд. долара, според доклада WPP на BrandZ от тази седмица.
„В най-близко бъдеще единствените други потенциални конкуренти на Facebook и Google са най-големите 3 китайски компании - Baidu, Alibaba и Tencent (BAT), които са на гребена на вълната от нарастващите разполагаеми доходи на китайците и все по-високите технически познания на населението в Китай. Очаква се BAT да отчетат стабилен ръст на цифровите и мобилните рекламни приходи", добавя Шум.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
преди 8 години Браво на Гугъл, доволен съм от представянето им. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Браво на Гугъл, доволен съм от представянето им. отговор Сигнализирай за неуместен коментар