Еврокомисарят по транспорта Виолета Булц ще поиска от държавите в Европейския съюз (ЕС) да ѝ дадат мандат да поднови преговорите със страните от Персийския залив заради „несправедливите“ субсидии за авиолиниите, съобщава онлайн изданието euractiv.com.
Молбата за подновяване на преговорите е дошла от Германия и Франция, уточнява изданието.
Авиопревозвачите от Персийския залив се конкурират с европейските авиокомпании при международните полети. Субсидиите, които те получават, създават деформации на пазара, което нарушава конкуренцията на авиокомпаниите от ЕС и САЩ.
От 2004 г. авиолиниите на Катар, Саудитска Арабия и Обединените арабски емирства (ОАЕ) са получили 39 млрд. евро държавна помощ, показват резултатите от проучване, проведено от трите водещи американски авиокомпании – American Airlines, Delta и United.
Авиопревозвачите от Залива получават още безлихвени кредити и безплатна земя и се възползват от значително по-ниски летищнит такси. Това им е позволило бързо да разширят полетите и маршрутите си, което е довело до нарушения на пазара на авиационни услуги и до пренасочване на трафик към техните хъбове, посочва се в доклада.
Френският министър на транспорта Ален Видали и германският му колега Александер Добринд са повдигнали въпроса за субсидиите на последната среща на министрите на транспорта на държавите от ЕС.
„Европейските авиокомпании губят пазарен дял спрямо компаниите от Залива заради нелоялните им практики и заради значителните публични субсидии и гаранции, на които те се радват“, посочват двамата министри в съвместно становище.
Париж и Берлин призовават Европейската комисия (ЕК) да прекрати тези практики, като приеме обща стратегия за контрол на операторите на чуждестранните авиолинии чрез правата за трафик в ЕС. Холандия, Швеция, Белгия и Австрия подкрепят инициативата.
Предишните преговори с държавите от Персийския залив по времето на еврокомисаря Сиим Калас се провалиха, припомня изданието. Затова Булц ще поиска мандат за свикването на нови разговори, като смята да обхване не само авиолиниите на страните от Залива, но и от Китай, Бразилия и Турция.
„Имаме добър вътрешен авиопазар в ЕС, но губим дял при международните полети. Трябва да намерим решение как да бъдем по-конкурентни на другите пазари“, коментира Виолета Булц.
Държавите от ЕС са настояли и за допълнителни инструменти, като например законодателство, което да забранява субсидиите и нелоялните практики при ценообразуването.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“