Нова стачка на машинистите в германските държавни железници Deutsche Bahn (DB) заплашва да блокира жп транспорта в страната в рамките на цели шест дни през тази седмица.
Синдикалната организация GDL, която е по-малката от двата синдиката в компанията, започва стачни действия в 15 часа в понеделник в областта на товарните влакове – за седем дни, съобщи организацията във Франкфурт на Майн, цитирана от Ройтерс. От вторник ще започнат стачни действия и при пътническите влакове. Те ще започнат в два часа през нощта и ще бъдат преустановени едва в 9 часа сутринта в неделя. Засегнати са както регионалните влакове, така и тези на дълги разстояния, както и градската железница S-Bahn, която се управлява от Deutsche Bahn - в Мюнхен и областта на Рейн и Майн.
Ако плановете се осъществят, то тези 127 часа стачка в пътническия транспорт биха били най-дългата стачка в историята на жп компанията. Сега обявеният протест е осмият пореден в сегашния конфликт между служители и концерна.
Машинистите настояват за повишение на заплатите от 5% и съкращаване на работните часове от 39 на 37 часа седмично. По-проблемно е искането на синдиката да преговаря и от името на други служители, които традиционно са представлявани от конкурентния по-голям синдикат Eisenbahn- und Verkehrsgewerkschaft (EVG).
В четвъртък профсъюзът отхвърли новото предложение на DB, включващо 4,7-процентно увеличение на заплатите на два етапа от 1 юли и еднократно изплащане на 1000 евро до 30 юни.
Deutsche Bahn заяви още в края на миналата година, че е предложила 5% повишение на заплатите за следващите 30 месеца за машинистите, но няма да приеме предложението за заплащането на останалите служители.
В GDL членуват 19 000 от 196 000-те служители на компанията в Германия. Организацията е все по-критикувана заради своята неотстъпчивост и стачките, организирани в контекста на отслабващата икономика.
През миналата година синдикатът вече организира четири стачки заради условията на труд, които парализираха жп транспорта в много райони на Германия. Последната, от ноември, бе най-дългата стачка в историята на компанията от основаването ѝ през 1994 г. досега. Тогава загубите за компанията бяха оценени на над 100 млн. евро. Предната стачка пък беше на 18 и 19 октомври.
И през февруари от GDL обявиха стачка, която трябваше да продължи до 180 часа. Тя обаче беше отменена след отстъпки от страна на жп компанията и преговорите бяха подновени.
Последната бе в средата на април и продължи няколко дни.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа