За нито един човек, който го е правил, не е тайна, че не е никак добе да се ходи и да се пишат на съобщения по телефона. Макар че може да се справяте добре с частта с четенето и писането, мозъкът ви не обръща достатъчно внимание на това какво се случва с краката ви.
Това е такъв проблем, че Хонолулу миналия месец прие наредба за забрана на използването на смартфони от пешеходци, пресичащи улиците. Сега Стамфорд, Кънектикът, може да се превърне във втория американски град, който тази година решава да се справи с този проблем чрез налагането на глоби, пише Bloomberg.
"Въпросът е, че ако сте на улицата и не внимавате, това е опасно“, коментира кметът на Стамфорд Дейвид Мартин.
Това е правдоподобно и освен това има проучвания, показващи, че писането на съобщения може да доведе до т.нар. разсеяно ходене. Джон Зелински, член на борда на представителите на Стамфорд, твърди, че е уверен, че предложението за забрана на ползване на телефоните при пресичане ще накара хората да се замислят преди да предприемат нещо толкова рисковано. В момента идеята е да се налага глоба от 30 долара за нарушение.
Повечето американски щати вече са забранили на шофьорите да пишат на телефоните си, докато карат. Вече има сериозна подкрепа за забрана и за писане при пресичане с цел да се повиши сигурността.
Някои скептици се чудят дали законите за „разсеяното ходене“ не са несправедливи и дори контрапродуктивни.
„Със сигурност хората могат да попаднат в рискова ситуация, но това предполага, че вината често е на пешеходците“, посочва Джонатан Матъс, главен изпълнителен директор на Zendrive – компания, която използва сензори за смартфони, за да следи навиците на шофиране. „Имам чувството, че законите, свързани с разсейването на пешеходците, могат да донесат на агресивните шофьори изкупителни жертви, които да обвиняват за смъртните случаи по пътя, и не съм особено ентусиазиран от всичко това“, допълва той.
Експертите по сигурността се фокусират върху данните: смъртните случаи на американски пешеходци са нараснали с 5 376 през 2015 г. и близо 6 хил. през миналата година според данни, събрани от Governors Highway Safety Association в рамките на доклад.
Не съществува статистика, която да покаже дали писането на съобщения играе реална роля във фаталните случаи по пътищата, но „когато събирате данни от 40 години и видите две поредни години с такива резултати, това ми подсказва, че нещо променя ситуацията“, посочва Ричард Ретинг, който е работил по доклада.
Законът в Хонолулу се планира да влезе в сила през октомври. Глобите ще започват от 15 долара и ще достигат 99 долара за няколко нарушения. Има малко детайли за уточняване преди властите да гласуват решението.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?
Кейти Пери и Трюдо с първи общи кадри в Instagram
Руски сили извършват зверства с цивилни в Мали
Американците не искат Робърт Кенеди-младши в администрацията на Тръмп