Американският технологичен концерн Tesla задълбочава загубата през второто тримесечие. Причината – компанията е доставяла по-малко коли от първоначалните планове и е увеличила разходите си.
Същевременно производителят на електрически коли показва оптимизъм, че през второто полугодие ще успее да построи 50 хил. коли, както е планирано. През първото техният брой е бил 30 хил..
Акциите на Tesla почти не отчетоха изменение в следборсовата търговия.
В отчетния период компанията е успяла да продаде 14 402 автомобили вместо планираните 17 хил. Загубата за тримесечието се сумира на 293 млн. долара – с 60% повече отколкото година по-рано. Чистата загуба възлиза на 150 млн. долара, или 1,06 долара за акция. Анализаторите очакваха двойно по-ниска загуба.
Същевременно приходите скачат с 33% до 1,27 млрд. долара.
В момента компанията строи най-голямата в света фабрика за батерии и акумулатори и измести производството на новия си модел Model с две години. Именно тези амбиции за растежа докарват високата загуба на концерна.
През май компанията предприе увеличение на капитала в обем от 1,7 млрд. долара. Оттогава главният изпълнителен директор Илон Мъск на няколко пъти заяви, че Tesla ще се нуждае от повече пари за проектите си.
В понеделник Tesla обяви и поглъщането на Solarcity за 2,6 млрд. долара.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
Банско е най-предпочитан от студентите, от 129 до 229 лв. са пакетите
Кризата с боклука в столичния район "Люлин" се превръща в бедствие СНИМКИ
преди 9 години Компанията си е добра, само където директора "ин ги е слаб" и наистина ми се струва пълен въздух. Дано да не изляза прав. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Те са един огромен балон пълен с празни обещания за щастливи дни. Но пък и балами не липсват. Дет се вика търсенето определя предлагането :] отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Напротив.Те си остават иноватори и доколкото съм запознат въобще не си губят времето. Специално тази загуба от 150 млн. долара е кофти само за търсещите краткосрочни печалби. отговор Сигнализирай за неуместен коментар