От утре на ГКПП Кулата ще бъде отделен кантар за обработка на празни камиони и товарни микробуси, което се очаква да облекчи трафика, съобщават от Агенция „Митници“ (АМ) на своята интернет страница.
Засиленият контрол по границите е изключително важен и нивото му не бива да се снижава, защото контрабандата и сивият сектор рефликтират и върху легалния бизнес. Около това се обединиха ръководствата на Агенция „Митници", МВР и Съюза на международните превозвачи по време на среща, която се проведе днес.
Припомняме, че заради продължаващите проблеми по българските граници и постоянните опашки от камиони от понеделник 29 май Съюзът на българските транспортни работници, подкрепен от Националното сдружение за международни превози, започва протест.
Решението за ефективни протести е взето, след като двугодишните опити за преговори с контролните институции, базирани на границата, не са дали никакъв резултат, обясниха организторите на протеста. Те настояха работата на митниците да бъде оптимизирана.
Въпреки отделянето на кантара за празни камиони и микробуси, основен проблем остава ремонтът на гръцкия пункт Промахон, уточняват от АМ. Според ведомството едва след приключването му ще могат да бъдат въведени и други мерки за облекчаване на обработката на товарните автомобили.
Гранична полиция вече е набелязала такива мерки, заяви заместник-главният секретар на МВР Георги Арабаджиев.
Агенция „Митници" и Съюза на международните превозвачи са се договорили за ежедневен оперативен обмен на информация за възникнали проблеми от компетентността на митниците, което ще позволи по-бързото им остраняване.
„Ние сме отворени за предложения", заяви директорът на Агенция „Митници" Георги Костов и допълни, че през миналата седмица е посетил ГКПП Кулата, за да види какви са условията там. Междинната полоса между Промахон и Кулата е празна, което означава, че ние веднага обработваме превозните средства, които постъпват от към гръцка страна, обясни още той и допълни, че всички кантари на пункта са в изправност и работят.
„Ние залагаме на подобни срещи, защото всичко, което сме постигнали е чрез диалог. Затварянето на гранични пунктове не е приемлива форма на протест, тъй като отново води до излишен престои на шофьорите по границите", заявиха от Съюза на международните превозвачи, който бе представен на срещата от Ангел Траков, председател на Управителния съвет, Илиян Филипов, член на Управителния съвет и Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор.


Без ток във Варна на 8 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Виц на деня - 8 декември
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Кризата с боклука в столичния район "Люлин" се превръща в бедствие
Заради мутирал грипен щам се пълнят болниците на Острова
Трима души са загинали в катастрофи за денонощието
Буруджиева: Истинският икономически протестен потенциал още не е излязъл