В последните дни на годината Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) ударно открива нови пътни участъци, получили финансиране от европейските фондове. Във вторник (29 декември) беше пуснато движението по обхода на Монтана, а в последния работен ден на годината открити ще бъдат Северната скоростна тангента на София и Западната дъга на околовръстното на града.
И двата пътни участъка получиха европейско финансиране в миналия оперативен период. Скоростната тангента по ОП "Регионално развитие", а Западната дъга - по ОП "Транспорт".
Точно в 9 часа официалните лица ще прережат лентата на 13-километров участък от Северната скоростна тангента. Това са отсечките между „Ботевградско шосе“ и булевард „Лазар Михайлов“ и от Околовръстния път до пътя за Требич, уточняват от АПИ.
Общата дължина на тангентата е 16,54 км.
Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в обекта се пресичат автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София – Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.
Тангентата не е част от Трансевропейската транспортна мрежа, но осигурява свързаност между три европейски коридора – №IV, VIII и X. През тях се осъществява трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.
Изпълнител е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“, „Пътни строежи Велико Търново“, „Пътинженерингстрой“, „Пътстрой Бургас“ и „Водстрой 98“. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лева (с ДДС). Строителният надзор осъществи Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ от София и испанското дружество „СЖС Технос С.А.“. Техният договор е за 882 хил. лева с ДДС.
Малко по-късно ще бъде открит и участък 1 от Западната дъга на околовръстното шосе на София.
За повишаване на безопасността на движението и улеснение на трафика, пътуващ към автомагистрала „Люлин“ и ГКПП „Калотина“, на 22 октомври беше пуснато движението по 3-километровото директно трасе на отсечката и пътен възел „Сливница“, като останаха за довършване пътищата за достъп до директното трасе.
Участък 1 от Западната дъга на Софийския околовръстен път е между пътния възел на автомагистрала „Люлин“ и Столичния околовръстен път и моста над Какач. Общата дължина на отсечката е 3 км. Започва от началото на АМ „Люлин“ и завършва след моста над р. Какач. На участъка има два пътни възела при бул. „Царица Йоана“ и бул. „Сливница“ и два моста.
Изпълнител на строително-монтажните работи на този участък е Обединение „Трейс СОП” ДЗЗД. Стойността на договора за строителство е 47,82 млн. лева с ДДС. Строителният надзор се осъществява от ДЗЗД „Сдружение Пътконсулт 2000-Три Ес”. Техният договор е 1,17 млн. лева с ДДС.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
преди 9 години Важен е за София, но задължително трябва да добавите "и за страната" за да звучи по-правдоподобно! С кое е важен за страната? Ако страната е само Софийска околия, може би да! Не знаем как това допринася за развитието нито на Родопите, нито на Черноморието, нито на Северозапада, нито на Добруджа или на други забравени от бога региони от ИСТИНСКАТА страна!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар