Ръководството на „Холдинг БДЖ“ ЕАД настоява следващото правителство да не се отказва от идеята за концесия на Летище София, която бе предложена от ГЕРБ с цел очакваните концесионни такси да покрият дълговете на железницата.
Предвид очакваната смяна на правителството не е ясно дали процедурата ще бъде проведена, още повече, че от БСП неведнъж заявиха, че са против концесията на аеропорта.
"Независимо кое е правителството, от тази тема не може да се избяга, ако искаме да има железница", заяви директорът на холдинга Владимир Владимиров. Според него, ако концесията не се случи, трябва да има резервен вариант – да се прехвърлят пари от друга сфера, или да се вземат от бюджетните излишъци.
Той заяви, че е разговарял с „почти всички“ партии, но отказа да отговори дали се е срещал с БСП.
На днешната пресконференция шефовете на БДЖ припомниха какво е било финансовото състояние на железниците към 2009 г. – дългове за 849 млн. лв., загуба от 67 млн. лв., излишен капацитет от 348 локомотива и 6600 служители в повече, както и остарял подвижен състав, заради което влаковете се движат със средна скорост 50 км/ч.
В последвалия период задълженията са намалени близо наполовина с 445 млн. лв., загубата е редуцирана, компанията се освобождава от излишни активи и персоналът е намален.
С евентуалната концесия на Летище София дружеството очаква 210 млн. лв. за закупуването на 15 нови мотрисни влака, както и капиталови трансфери от държавата по 35 млн. лв. за 6 години, пак за закупуване на влакове.
От холдинга изчислиха, че разплащането на 559 млн. лв. към кредиторите е оставило железницата без средства, а с тези пари биха могли да бъдат закупени 30 влака и да се инвестира в условията на труд и в служителите.
Решенията за железницата трябва да бъдат взети от държавата, а не само от компанията или от една партия, настояват от БДЖ.
Заради зимната обстановка 20 локомотива са се блъснали в преспи и са отишли за ремонт, затова сутрешните влакове Перник – София и Мездра – София са разредени, обясниха още от компанията.
По повод действията на изнервени пътници, които блокираха влак на гара „Илиянци", шефовете на железницата сравниха случилото се с терористичен акт. Най-малкото е нарушен общественият ред, коментираха те.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
преди 8 години БДЖ за съжаление е пред края си...нужно ли е да продължава да засмуква огромен държавен финансов ресурс?! Ами да дадат на концесия БДЖ.Летището носи приходи на Държавата и концесията му е престъпление! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години По подразбиране всяка една приватизационна сделка е загуба за държавата. Независимо от това, какво точно е заложено в договора като например инвестиции, работна ръка и т.н. Държавата ВИНАГИ Е НА ЗАГУБА! Разбира се това твърдение е 100% валидно, само ако държавата (в лицето на съответното министерство) си върши работата, разглеждайки съответния проект като частен инвеститор - демек ефективно изграждане и управление на съответния бизнес със съответните възнаграждения при постигнати резултати. Някои могат да аргументират, че видиш ли знание, технологии и пазари могат да бъдат оптимирани от чужд инвеститор, но като цяло теоретично е възможно да се наемат съответни специалисти, които да са отговорни на тези нива.Всеки един българин трябва да е против всяка една приватизация! Винаги!А относно летището - та това е един мега *** бизнес, в който няма кой знае каква гениалност или креативност. Плюс това, ние имаме огромен опит в авиациата. Всичко друго като ноу хау се купува! отговор Сигнализирай за неуместен коментар