Освен насърчаване на вътрешния туризъм с 50 малко познати туристически обекта в страната Министерството на туризма подготвя и кампания в международен мащаб, стана ясно от думите на министъра на туризма Николина Ангелкова пред БНТ.
„Още от следващия месец може да я видим тази кампания (в международен мащаб), защото в момента водим разговори с BBC”, заяви тя. По думите й разговорите са били стартирани още през 2013 г., но до подписване на договор така и не се е стигнало.
„От края на декември водим разговори с телевизията, така че максимално да се защитят интересите на държавата и да се рекламираме целенасочено, и смятам, че това ще се случи още март месец, в началото му най-късно“, допълни Ангелкова.
Тя посочи още, че един от договорите, финансиран по Оперативна програма „Регионално развитие“, за реклама по паневропейски телевизии, ще стартира съвсем скоро, в рамките на 2-3 седмици.
За кампанията в чужбина министерството има разработен отпреди рекламен клип, който в момента се надгражда и адаптира на няколко езика, обясни министърът.
Относно вътрешната рекламна кампания с 50-те малко познати обекта, тя коментира, че „това не е точно моята идея“, защото договорът е наследен.
„За съжаление, съм поставена пред свършен факт, защото трябва да избирам между това да изгубим 1,9 млн. лв. и това да рекламираме вътрешен туризъм с концепция и идеи, мислени в други рамки. Изпадам в нелеката задача да обяснявам нещо, което не сме стартирали ние“, заяви тя.
По думите й министерството не е имало възможност да модифицира наследения договор, но е успяло да подобри криейтив концепцията. 50-те малко познати обекта ще се рекламират в 3 национални телевизии, ще има билбордове в 6-те големи града и метро пана, реклама в печатни издания и PR статии, обясни тя.
Добър зимен сезон, трудно лято
Към момента очакванията на министерството за един доста „добър зимен сезон“ се оправдават, има 6-7% ръст спрямо миналата година, каза Ангелкова. Тя допълни, че в началото прогнозите за зимния сезон са били за ръст 4-5%. „Ако вървим така, смятам, че те ще бъдат надминати“, посочи тя.
По думите й българите са около 50-60% от зимните туристи, като в зависимост от курортите разпределението по националности варира.
Тя подчерта силния ръст на туристите от Турция - около 40% средно, за декември и януари.
„Руснаци за зимните курорти не сме загубили много – около 1000 души, 0,5%“, коментира тя.
Именно заради отлива на туристи от Русия и Украйна обаче Ангелкова очаква труден сезон през лятото.
Министерството взема мерки, подчерта тя - участва на абсолютно всички изложения, „ударно рекламираме масовия летен туризъм, културно-историческия, балнео, спа, еко, селския, гурме туризма.“


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично