Трасето на бъдещата магистрала „Хемус“ ще бъде променено, така че да минава по-близо до Велико Търново. Пътят се планира да бъде изграден на разстояние около 15 км северно от града, съобщи днес пред журналисти в старата българска столица министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, цитирана от БТА.
Планира се магистралата да премине в близост до село Поликраище, където ще се пресече с бъдещата магистрала от Русе до Велико Търново.
Местната администрация във Велико Търново отдавна настоява за промяна на трасето и приближаването на магистралата до областния град. Припомняме, че старият проект предвиждаше пътят да минава в близост до Павликени.
Преди няколко дни кметове на няколко съседни общини, сред които Велико Търново, Габрово, Дряново, Севлиево и други, внесоха в Министерски съвет официално искане за промяна на проекта, тъй като в района се пресичат важни пътища. Градоначалникът на Велико Търново съобщи междувременно, че има алтернативен вариант на проекта, който е опровергал, че приближаването на съоръжението до града ще оскъпи строителството на магистралата. Днес Павлова посочи, че предстои да се правят изчисления, но най-вероятно промяната няма да оскъпи проекта.
Министърът обясни, че проектирането на участъците от магистрала „Хемус“ от Ловеч до Велико Търново и след това до Шумен трябва да приключи до края на 2016 г. За изграждането на трасето държавата ще търси финансов ресурс от Европейската инвестиционна банка чрез програмата "Европейски транзитни коридори" или ще кандидатства с проект за финансиране по плана "Юнкер". Самото строителство, при осигурено финансиране, ще продължи поне три години, прогонзира Павлова.
В момента тече процедурата за проектиране и строителство на първите два недоизградени подучастъка от магистралата – от Ябланица до разклона за Луковит и Угърчин и оттам – до разклона за Плевен и Ловеч. Търгът обаче е временно спрян заради жалби на Института по археология към БАН и Щрабаг. Строителната компания оспорва обществената поръчка заради липсата на финансиране.
Управляващите разчитаха строителството на отделните участъци от „Хемус“ да се осъществява на етапи, със спестени пари от новата оперативна програма „Транспорт“, ако бъде одобрена алтернатива на дългия тунел през Кресненското дефиле на магистрала „Струма“, и с пари от бюджета. Спестяванията обаче ще се „споделят“ и с тунела под вр. Шипка, за който страната ни също е поела твърд ангажимент пред Брюксел да довърши до 2022 г., заедно със „Струма“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?