„В този мандат сме взели решение да не повишаваме цената на винетката“. Това заяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова по време на инспектиране на критични участъци, предвидени за спешен ремонт при виадукта на 67-ми километър на АМ "Тракия", цитирана от агенция "Фокус".
„Все пак имаме ангажимент цената да е социално поносима. Това е причината да се търси баланс и социално приемлива цена", поясни Павлова. По думите ѝ трябва да се търси реализацията на приходи, които да инвестират в поддържането на пътната мрежа.
„Ето за това работим, със съдействието на Световна банка, за въвеждането на ТОЛ системата, по която всъщност ще заплащат повече тези, които най-много рушат - тежкотоварният трафик. Надявам се през 2018 г., а и европейската директива го изисква, след въвеждането на такъв тип заплащане, моделът да е по-справедлив и да имаме повече приходи, с които да поддържаме пътищата", допълни министърът.
„В момента приходите от винетните такси са между 200 и 220 млн. лева годишно”, заяви в края на март председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров пред „Нова телевизия”, като допълни, че парите от продажбата на винетки първо отиват в централния бюджет и от него към Агенцията се превеждат около половината – 105 млн. лева.
Припомняме, че правителството се договори със Световната банка финансовата институция да подготви необходимия анализ за въвеждането на ТОЛ система, която да замени винетните такси. този вид такси ще се използва GPS система, която ще обхване цялата пътна мрежа. Пускът на тол таксите през 2017 г. е оптимистичен вариант, заяви преди време Павлова.


Без ток във Варна на 8 декември 2025
Мачовете по ТВ днес (8 декември)
Виц на деня - 8 декември
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
От 2600% печалба до 86% унищожение: най-горещата крипто сделка се срина
Търговците на облигации не се поддават на по-ниските лихви на Фед
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Трима души са загинали в катастрофи за денонощието
Буруджиева: Истинският икономически протестен потенциал още не е излязъл
Опера на Мориконе се появи на бял свят 30 г. след написването й
Два труса поред стреснаха Турция
преди 10 години Дам, още три пропуснати години за поддръжка на републиканската пътна мрежа. Жалко, скоро ще има едни нови магистрали и руени от стари пътища, в унисон с вичко останало.П.п. то и за магистралите не е сигурно. отговор Сигнализирай за неуместен коментар