Подобряване на политиките и регулациите в туризма и националната туристическа реклама са двата основни приоритета на служебния министърът на туризма Стела Балтова. Това обяви тя на първата си пресконференция като ресорен министър.
От изключителна важност за развитието на туризма е подобряването на качеството на административното обслужване в сектора и качеството на туристическата услуга, посочи министърът.
Категоризацията на плажове и места за настаняване, концесионната дейност и контролът ще са във фокуса на министерството, що се отнася до осигуряването на предстоящия летен сезон.
Балтова даде заявка, че ще продължи работата по единната система за туристическа информация. Повече за бъдещето на системата обаче ще бъде обявено, след като съдът излезе с решение, тъй като обществената поръчка за системата в момента се обжалва. Министърът на туризма обаче е на мнение, че тази система е важна за изсветляване на сивия сектор в бранша.
В рамките на мандата си като служебен министър Балтова ще търси балансирано решение по предложението на предходния министър в Закона за туризма за въвеждане на гаранционен фонд успоредно с туроператорската застраховка. Министърът уточни, че ще остави на наследника си законодателни предложения в тази посока.
По отношение на проблема с кадрите в туризма Балтова също възнамерява да предприеме мерки. До две седмици ще бъде свикан междуведомствен съвет за кадрите в туризма, в който ще влязат експерти от бранша. Мнението на служебния министър обаче е, че първо трябва да се използва вътрешният ресурс по отношение на кадрите, като най-важно е работещите в сектора да бъдат мотивирани.
Като цел Балтова си поставя и актуализация на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма до 2035 г.
В началото на следващата седмица ще бъде готов анализът на обществените поръчки в министерството, посочи Балтова, без да дава повече подробности.
Министерството на туризма внимателно ще изследва дадените концесии на плажовете, заяви още тя. Към момента има 49 плажа на концесия, предстои до края на февруари подписването на договорите за други пет и отварянето на тръжни процедури за наем на шест плажа.
Относно националната туристическа реклама Стела Балтова ще разработи конкретни мерки в посока дигитален маркетинг на туризма. Тя подчерта, че това е важна тема с оглед предстоящото представяне на България на големите международни туристически борси. Ще се търси финансиране на националната реклама по програми извън бюджета.
При представянето на екипа на Министерството на туризма стана ясно, че на поста си остава досегашният заместник-министър на туризма Ирена Георгиева и началникът на кабинета Биляна Райчинова.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден