Има няколко обективни предпоставки, които могат да доведат до вдигане на цената на туристическия пакет, предлаган от туроператор, и то най-късно до 20 дни преди осъществяване на пътуването. Сред тях са увеличаване на такси и промяна във валутни курсове. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по Нова телевизия.
Цената не може да бъде увеличена поради ненабиране на минимален брой туристи. Това обстоятелство би могло единствено да доведе до отмяна на пътуването. Но в този случай потребителят няма да дължи неустойка, посочи Маргаритов.
За подобни промени туроператорът трябва да уведоми клиентите си до десет дни преди старта на пътуването, тъй като това е срокът, в който могат да бъдат променяни съществени параметри на пакета, различни от цената. Освен това той може да променя цената му до 20 дни преди началото на пътуването.
Относно правата на потребителите в ситуация на фалит на туроператора председателят на КЗП припомни, че в България всички туроператори са задължени да сключват застраховка „професионална отговорност”. Това е способът, по който потребителите могат да бъдат обезщетени за това, че са претърпели вреди от предплатено пътуване, което не се е осъществило. Всеки потребител предявява пред застрахователя своята претенция и съответно трябва да получи обезщетението. Понякога този процес продължава малко по-дълго”, посочи той.
Около 56% от българите използват глобалната мрежа, когато запазват лятната си почивка или проучват информация за хотели, сочи проучване, цитирано от Нова телевизия. Най-често това са хора в активна възраст – между 22 и 48 години, и живеят в големите градове. По-рядко използваме услугите на туроператор. А едва 16% от българите правят ранни резервации – от това лято за следващото.
Оказва се, че при резервиране на хотел онлайн клиентът може да плати за него веднъж при заявката за почивка и втори път – на съответното място. Освен това някои хотелиери принуждават клиентите да доплащат за паркинг, закуска и интернет, например - услуги, за които предварително е обявено, че са част от туристическия ни пакет.
Най-често измамите при резервация през интернет са свързани с подвеждащи снимки, допълнителни плащания и неполучаване на услуги, за които сме платили.
Експерти съветват резервациите да се правят само през проверени сайтове, по възможност - български, за да избегнем потенциални капани и да можем по-лесно да търсим правата си при проблем.


Училището за деца с нарушено зрение във Варна празнува РД с концерт
Съветници на Слави Трифонов му обърнаха гръб заради дружбата с Борисов и Пеевски
Убиха известен оперен певец
Протест и шествие срещу властта във Варна (ВИДЕО)
Какво време ни очаква в четвъртък?
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Над 500 000 бягат от сблъсъка Тайланд-Камбоджа, Тръмп призовава за мир
Усилията на България за просперитет изискват промяна в структурата на данъците
Студентските съвети могат да са мост между образованието и бизнеса
Гюр: Софтуерът на Fal оптимизира чиповете на Nvidia
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Дрога, ножове и боксове: Близо 20 души са задържани на протеста в София
Как домът ви да ухае на Коледа?
Атанасов на протеста: Вие сте нашата сила, няма връщане назад
На протеста в София: 9-ма са задържани на КПП-тата
Ги Пармлен бе избран за втори път за президент на Швейцария