Дау теорията е най-старата система за предвиждане на пазарните движения, употребявана широко и днес. Макар поддръжниците й не винаги да са съгласни с нейната интерпретация, какъвто е случаят сега, тя е получила признанието на академичните среди, тъй като в исторически план побеждава елементарната стратегия с купуване и задържане на ценните книжа, която обикновено е базата за сравнение.
Това ни кара да обърнем внимание на Дау-теоретиците, които обаче не са на едно и също мнение, пише Марк Хълбърт от MarketWatch.
Може би е чудно защо изобщо има разногласия относно теорията. Причината е, че създателят й Уилиъм Хамилтън, който представя подхода в многобройни уводни статии на Wall Street Journal през първите три десетилетия на XX век, така и не е систематизирал разсъжденията си в точни правила.
Вижте трите условия, които според теорията дават сигнал за продажби. Макар и сравнително ясни, те все пак оставят широко поле за тълкуване, особено дефиницията „значително“ в стъпка 2 по-долу.
Стъпка 1: И двата индекса Dow Jones Industrial Average и Dow Jones Transportation Average трябва да претърпят корекция от нови, постигнати в еднакъв период, върхове.
Стъпка 2: В последващото им „значително“ възстановяване поне единият от тях не трябва да достига нивото отпреди корекцията.
Стъпка 3: И двата индекса трябва да паднат под най-ниските точки на корекциите си.
Нека да видим как тези правила могат да се приложат към т. нар. Flash Crash (моментен пазарен срив) от началото на май, когато за 20 минути акциите загубиха 862 млрд. долара от капитализацията си. В резултат на срива Wall Street въведе ограничения в търговията при силна волатилност.
След дъната от 7 май Dow Industrials и Dow Transports скочиха със съответно 5% и 8,4%, но никой от тях не премина нивата отпреди корекцията. После, на 20 май, и двата индекса паднаха под дъната си от 7 май.
Ричард Ръсел, редактор на Dow Theory Letters, тълкува тази поредица от събития като отговаряща и на трите стъпки от процеса по формиране на сигнал за продажби. След затварянето на пазара на 20 май той писа, че пробиването на майските дъна означава завръщане на основния „мечи“ тренд, а в следващите седмици прогнозите му станаха още по-мрачни.
Джак Шанеп, редактор на TheDowTheory.com и Ричард Морони, редактор на Dow Theory Forecasts, обаче твърдят, че възстановяването на пазара след дъното от 7 май е било твърде кратко (само три сесии), за да бъде определено като „значително“. Според тяхната интерпретация през целия май пазарът е бил в корекцията, която представлява само стъпка 1 от „мечия“ сигнал.
Какво можем да кажем за сегашното пазарно оживление, което започна на 7 юни? То повиши Dow Industrials с 6%, а Dow Transports – с 10,6%.
Според Шанеп това е „значително“, така че ако двата индекса достигнат върховете си отпреди 6 седмици, „бичият“ пазар ще поеме нова глътка въздух. Ако обаче не успеят и впоследствие паднат под дъната от 7 юни, тогава Шанеп (а може би и Морони) ще споделят мнението на Ръсел за господство на „мечия“ пазар.
Междувременно пазарът се намира на неутрална територия, между потвърждаване на предишния „бичи“ сигнал и възвестяването на нов „мечи“.
Липсата на посока без съмнение разочарова инвеститорите, които предпочитат ясните сигнали при вземането на решение за влизане или излизане от пазара. Имайки предвид нестабилността на пазарите обаче, сегашната ситуация на несигурност може да не трае дълго.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
преди 15 години Сега ако не копувате след 40 г ще гледате и няма да си вярвате за пропуснатия момент .Свръх зздлъжнялост на някои от големите икономики е пречка за развитието и дава усещане за несигурност,но самолета излита и аз смятам да се кача на него ,пък и да падни ще е от ниско и няма да ви убие а само ще се понатъртите , не забравяите БФБ там има златни кокошки :::))))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар