Страните членки на Европейския съюз са предложили 2000 проекта за финансиране по новия инвестиционен план, който бе предложен от председателя на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер, известен като плана "Юнкер“. Това съобщиха Ройтерс и DPA, позовавайки се на информирани източници.
След като на 26 ноември Юнкер представи план на стойност 315 млрд. евро, насочен към стимулиране на растежа и заетостта в Европа, досега са били предложени 2000 проекта на обща стойност около 1,3 трилиона евро по данни на европейски източници. Европейската комисия обаче се надява да получи още предложения. Очаква се проекти за общо 500 млрд. евро да бъдат реализирани в следващите три години.
Решението кои проекти да бъдат финансирани ще бъде взето от експерти (например от представители на Европейската инвестиционна банка - ЕИБ), така че решението да не бъде политизирано, отбелязва източникът на DPA.
Доклад за първоначално представените 2000 проекта се очаква да бъде оповестен във вторник. Също тогава на финансовите министри на ЕС ще бъде представен предварителен подбор от 760 проекта, информира германското списание Spiеgel.
Германия е подала над 70 проекта, пише още списанието. Така например за свързването на селските региони на Бавария с високоскоростна интернет връзка са нужни 2 млрд. евро, за развитието на берлинската жп мрежа, включително и свързването ѝ с новото летище пък ще са необходими 6,5 млрд. евро. Включените в списъка проекти, за който източниците подчертават, че не е окончателен, включват и проект за саниране на жилища в Холандия, ново пристанище в Ирландия и 4,5 милиарда евро за бърза железопътна връзка между Естония, Латвия, Литва и Полша.
Според Spiеgel обаче повечето проекти не са нови, а се планират от години.
Същевременно стана ясно, че България ще поиска над 1,1 млрд. евро за изграждане на пътища от бъдещия инвестиционен план на Европейската комисия. Регионалният министър Лиляна Павлова обясни, че от инвестиционния план ще се търси финансиране за няколко ключови пътни проекта – скоростните пътища София - Видин и Русе - Велико Търново, както и за магистралата София - Калотина.


Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
"Арапя" отново наводнен, много вода и по пътищата в района на Царево ВИДЕО
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
преди 10 години Слабо - 1,1 спрямо програма за 500 млрд.Трябваше да подадем проекти поне за 5-10 млрд., но като сами си поставяме летвата ниско не може да очакваме високи резултати!!!Само за инфраструктурни мрежи - ел. мрежа, газови връзки, пътища, железници трябваше да се подготвят проекти за 5 пъти повече. А останалото за саниране, ремонти на у-ща, ВЕИ, градска среда и прочие. За хидромелиорации също нямаме никакви инвестиции. отговор Сигнализирай за неуместен коментар