Китайската интернет компания Baidu нае бивш директор на Microsoft за свой главен оперативен директор. Решението е част от опита на фирмата да се насочи по-сериозно към изкуствения интелект, тъй като печалбата от нейния основен бизнес с интернет търсачки започва да се свива, предава Ройтерс.
Baidu пренасочва фокуса на своята бизнес стратегия след въвеждането на нова регулация на рекламата, най-вече тази на лекарства. Новите правила доведоха до 16% спад на клиентите в рамките на тримесечието, което завърши през септември.
Ци Лу, който беше изпълнителен вицепрезидент на Microsoft и оглавяваше звеното, отговорно за Office, Bing и Skype до миналия септември, ще помогне за развиването на изкуствен интелект, като ключова част от стратегията на Baidu през следващото десетилетие.
“Доктор Лу притежава богат опит в лидерството и управлението и е водещ авторитет в областта на изкуствения интелект”, заяви главният изпълнителен директор на Baidu Робин Ли.
През 2014 г. Baidu назначи друг мениджър на Microsoft. Става дума за Джан Я-Цин, който стана президент, отговарящ за бизнеса със сливания. Джан ще се отчита директно пред Лу, а Baidu се очаква да обяви годишните си финансови резултати през следващия месец. Компанията прогнозира 4,6% спад на приходите за тримесечието, завършило през декември.
През октомври компанията създаде фонд за 200 млн. долара, който ще се фокусира върху изкуствения интелект, разширената реалност и дълбокото учене. През септември пък компанията обяви фонд за 3 млрд. долара, който ще е насочен към стартъпи в среден и напреднал стадий на развитие.
Освен това вчера компанията обяви, че отваря врати новата ѝ лаборатория за разширена реалност, която ще се намира в Пекин. Тя е част от фонда, свързан с тази технология и представлява опит на компанията да се справи със свиващата се печалба.
Лабораторията, в която в момента работят 55 души, първоначално ще има за цел да генерира приходи чрез маркетинг в областта на разширената реалност, а по-късно ще се насочи в сферата на здравеопазването и образованието.
В изявление компанията посочва, че вече работи в сферата на разширената реалност в Китай заедно с компании като KFC, BMW И Lancome на L’Oreal. Baidu вече е представила няколко приложения от висок клас в областта. Тя започна работа по тази технология още преди две години, а сега се насочва към интегрирането ѝ с изкуствен интелект.


Ексклузивен бонус код и топ милиардерите в гейм индустрията
Тръмп: Зеленски не е готов да подпише мирното ни предложение
"Продължаваме промяната": Преработеният бюджет е за кошчето
Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Тръмп е разочарован от реакцията на Зеленски към плана Белият дом за мир
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Нинова: Преправеният бюджет е по-голяма измама от предишния
Проф. Павлов: Държавата ни започва от 632 г., Кубрат е първият български владетел
50-годишната гимнастичка Чусовитина се готви за квалификациите за Олимпиадата 2028
Евакуират още четирима от екипажа на танкера