Google придоби германската компания за групово пазаруване в интернет DailyDeal. Берлинската новостартирала компания е имала „невероятен успех“ при маркетирането на локални оферти, обяснява интернет колосът Google, цитиран от DPA.
Цената на сделката не бе оповестена официално. Frankfurter Allgemeine Zeitung обаче я оценява на между 150 и 200 млн. евро, позовавайки се на кръгове от бранша. Конкурентът на Groupon DailyDeal продава ваучъри за отстъпки в Германия, Австрия и Швейцария. Преди това Google се опита неуспешно да придобие и самия Groupon.
DailyDeal е двугодишна компания, основана през септември 2009 г. от братята Фабиан и Фери Хайлман. Те настояват да останат в ръководството на компанията, която днес вече има над 200 служители.
В продуктовото портфолио на сайта влизат отстъпки за ресторанти и екскурзии, масажи и автомивки, но също и продукти като велосипеди и автомати за еспресо. През август DailyDeal стартира портал за малки и средни предприятия, в който се предлагат софтуер и обзавеждане за офиси.
През второто тримесечие на годината DailyDeal е продал ваучъри на стойност 22,8 млн. долара, пише още Frankfurter Allgemeine Zeitung. Приходите са скочили с 45% спрямо предходното тримесечие, а броят на продадените купони – с 65%.
DailyDeal, Groupon и други подобни оператори свързват класическото пазаруване с намаления с преживяването „шопинг“ - ваучърът важи само в случай, че има достатъчен брой купувачи. Тъй като офертите са обвързани и с определен срок, потребителите трябва да посягат към тях бързо.
С тази покупка Google разширява активността си на локалните пазари. След като в края на 2010 г. интернет компанията се провали в опита си да придобие най-голямата компания за групово пазаруване в интернет – Groupon Inc, гигантът започна да разработва своята собствена услуга Google Offers. В момента тя предлага оферти в девет американски града. В началото на септември компанията обяви, че придобива Zagat, създател на пътеводители с ревюта и оценки на ресторанти.
В IT-бранша обаче циркулират съмнения, че бизнес моделът на Coupon е действително устойчив. В основата им е въпросът, дали продавачите на ваучъри могат действително да обвържат клиентите със себе си и дали в дългосрочен план отстъпките ще се изплатят.
Лидерът в бранша Groupon наистина се развива бързо, но и изгаря доста средства. През 2010 г. оборотът е бил 713 млн. долара, но е записана нетна загуба в размер на 413 млн. долара. През второто тримесечие на 2011 г. загубата е била в размер на 114 млн. долара. Според информация на New York Times Groupon ще промени датата за своето първично публично предлагане от края на октомври на началото на ноември заради е голямата волатилност на борсата през последната седмица.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България