Българските пивовари и бирената категория в страната имат висок имидж и печелят силно одобрение от страна на сънародниците ни, сочи европейско проучване на международния Reputation Institute.
Според изследването репутацията на пивоварната индустрия в България е получила 73,7 пункта одобрение (от 100 възможни точки) и по този показател сме втори в Европа, след Чехия, където респондентите са оценили имиджа на пивоварния бранш със 78,3 точки. След чешките и българските пивовари с най-висок престиж се ползват колегите им от Полша – 73,2 т., Испания – 73,1 т., Германия – 73,0 т., Белгия – 72,3 т. В дъното на класацията са Турция и Кипър.
По отношение на бирената категория българите я оценяват също с много висок рейтинг. Репутацията на пенливата напитка в България събира 78,1 точки и отново е на второ място. Първенец по този показател е Италия със 78,2 точки. Със 76,7 т. оценяват потребителите бирата в Испания, което отрежда на страната трето място. Следват Полша – 75,0 т., Румъния – 74,1 т. , Словакия – 73,4 т. Отново последни в тази класация са Турция и Кипър.
Според потребителите високата оценка за категорията най-много се влияе от вкуса и продуктовото разнообразие на пивото, възприемането на бирата като питие, подходящо за всякакви поводи и социализация, качествата и натуралността на напитката.
За имиджа на индустрията от най-съществено значение е високото качество на продукта и икономическия принос на бирените компании. За страните от Стария континент средно претеглено репутацията на бирената индустрия се оценява на 66 точки, а на бирената категория – 65,5 точки. Резултатите са измерени чрез RepTrack метод, който е запазена марка на Reputation Institute.
„Прави впечатление, че българските потребители дават изключително високи оценки и за имиджа на пивоварната индустрия у нас, и за бирената категория. Ние сме единствената страна от ЕС, където възприемането на потребителите за цялостното представяне на производителите и на продукта явно е в пълен синхрон“, коментира Ивана Радомирова, изпълнителен директор на Съюза на пивоварите в България, цитирана от пресцентъра на съюза.
Според изследването на Reputation Institute 75,6% от пълнолетните българи твърдят, че пият бира поне веднъж на 2 седмици или по-често, а 11,6 % - веднъж месечно или по-рядко. Консуматорите, които пият бира поне веднъж на 2 седмици или по-често, оценяват категорията с 88,1 точки, а репутацията на пивоварните компании - с 81,4 точки.
12,8% от българите твърдят, че не пият бира, но въпреки това споделят изненадващо висока степен на позитивно отношение към категорията с 54,6 точки и още по-висок рейтинг за пивоварния бранш – 60 т. В страните от ЕС всеки пети пълнолетен гражданин декларира, че е въздържател.
Икономическите данни за европейския бирен пазар през 2015 г. също потвърждават,че българските пивовари се справят все по-добре. През миналата година обемът на продажбите на бира в ЕС е малко над 356 милиона хектолитра, т.е. с 4 млн. хектолитра повече в сравнение с 2014 г. България е една от 11-те европейски страни с ръст на продажбите на бира през 2015 г. и на 12-то място по консумация на пиво на глава от населението.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас
Европа може да разчита само на себе си, загуби САЩ като приятел в нужда
Как да развиваме любовта си, когато приоритетите се променят?