De Beers планира да инвестира повече средства в рекламата на диаманти, за да спечели обратно заможните купувачи, пише Bloomberg.
Компанията, която е едно от звената на Anglo American, увеличи маркетинговия си бюджет до 140 млн. долара тази година. Това е най-голямата сума от 2008 г. досега според изявление, направено днес.
От компанията посочват, че нейните три основни пазара - САЩ, Китай и Индия, ще бъдат във фокуса на бюджета.
Диамантите се сблъскват с все по-голяма конкуренция като символ на статус сред младите потребители, които харчат повече средства за висок клас електроника, пътувания и вечери.
Въпреки че De Beers твърди, че разходите за диамантени бижута за последните пет години са били рекордни, същевременно компанията се бори с продължаващия с години спад на цените на полираните скъпоценни камъни.
“Не можем да приемем бъдещия растеж за даденост”, коментира Стивън Лусие, маркетинг директор на De Beers. “Увеличаването на разходите от една силна позиция ще ни помогне да подкрепим продължаващото търсене, както на зрелите, така и на развиващите се пазари, особено сред младите хора”.
De Beers се опитва да сложи край на свиването на разходите за реклама на диаманти след колапса на монопола ѝ в началото на хилядолетието. Докато индустрията се децентрализираше, De Beers не беше готова да плаща за реклама, която ще помогне и на конкурентите ѝ, ето защо съкрати маркетинговия си бюджет наполовина до около 100 млн. долара годишно.
Сега компанията ще се фокусира по-голяма част от вниманието си върху своите марки Forevermark и De Beers Diamond Jewellers.
От своя страна, индустрията зависи все повече от САЩ, която носи повече от половината от световните продажби на диаманти. Американският пазар нарасна с 4,4% до рекордните 41 млрд. долара миналата година, изпреварвайки Китай и Индия.


Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
От Българския лекарски съюз скочиха срещу Бюджет 2026
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Й. Чуклев: Балон ще се спука при хуманоидните роботи, не при AI
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Къде е най-вероятно да ви излъже таксиметров шофьор
Георгиев за кораба KAIROS: Евакуирана е голяма част от екипажа
Зеленски от Лондон: Ако Русия отново започне войната, какво ще направят нашите партньори
Yettel обнови инсталацията "Огледай се" с аудио разказ и послания срещу дезинформацията
Потребителската кошница поскъпва: С 1 лев за седмица, вече достига 100 лв.
КЗП ще проверява поскъпването на годишните технически прегледи при колите