Швейцарската компания Nestle обяви програма за обратно изкупуване на акции на стойност 20 млрд. швейц. франка (21 млрд. долара) само дни, след като американският инвеститор активист Даниел Льоб пое дял в компанията и призова за промени, съобщава Financial Times.
Nestle, която е собственик на брандове като Nespresso, водата Perrier и шоколадовите десерти KitKat, не споменава нищо за хедж фонда Third Point на Льоб, който пое дял от 1,25%. Според компанията решението за обратното изкупуване е било взето в резултат на преглед на капиталовата структура, започнал по-рано тази година.
В началото на седмицата Third Point обвини швейцарската група, че не успява да се адаптира към средата на по-бавен растеж и че остава в миналото със „старите си начини“ на работа. Хедж фондът отправи препоръки, които според него „драматично ще подобряват както профила на растеж, така и силата на печалба“ на Nestle, добавяйки, че обратното изкупуване на акции е „особено привлекателна опция за момента“. Делът на Third Point e на стойност около 3,5 млрд. долара.
През февруари главният изпълнителен директор на Nestle Марк Шнайдер заяви пред журналисти, че обратните изкупувания „не са топ приоритетът“. По-важни са политиката на дивиденти и инвестициите в подкрепа на растежа.
Във вторник обаче компанията заяви, че обратните изкупувания са „жизнеспособна опция“ за създаването на акционерна стойност в контекста на ниските лихвени проценти и силното генериране на парични потоци.
Nestle е поискала регулаторно одобрение за обратното изкупуване много по-рано от тази седмица, казват запознати източници. Тя е получила одобрението в понеделник, което е довело и до последвалото обявление.
Бизнес моделът на швейцарската група – базиран на непрекъснат растеж на продажбите – се оказа под натиск заради забавянето на глобалната икономика и промяна в моделите на потребителските разходи.
В резултат на прегледа на капиталовите си разходи Nestle заяви още, че ще фокусира бъдещите си инвестиции върху категориите на храни и напитки с бърз растеж, като кафе, продукти за домашни любимци, храни за бебета и бутилирана вода. Тя ще се фокусира и върху икономиките с бърз растеж и ще търси възможности в сектора с продукти за здравето.


Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
Какво ще бъде времето във вторник?
Нужен е още 1 млн. лева за допълнителни ремонти в СК "Локомотив" във Варна
Европейски лидери подкрепиха Зеленски и Украйна
Хороскоп за 9 декември 2025
IBM придобива Confluent за $11 млрд, за да разшири AI услугите си
Paramount се опитва да отнеме Warner Bros. от Netflix с оферта за $108 млрд.
Тази зима Европа ще се топли с много по-евтин газ
Жилищата у нас няма да поскъпват двуцифрено, а ще следват доходите и инфлацията
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Приоритети: Поколението Z предпочита домашните любимци пред децата
Джеси Джей предупреди, че ракът ѝ може да се завърне
Мъск създава нов "фирмен град" в Тексас успоредно с проектите на "СпейсЕкс"
7 ритуала, които правят ежедневието по-цветно
Отпада забраната за използване на водата в хасковските села Подкрепа и Стамболийски