Най-голямата компания за хранителни продукти в света – Nestle, отчете най-бавния ръст на продажбите си за първото полугодие от 2009 г. насам, изпитвайки трудности в ценово отношение, съобщава Bloomberg.
Приходите са се увеличили с 3,5% на органична база, заяви базираната във Вевей, Швейцария, компания в четвъртък. Анализаторите очакваха ръст от 3,7%. Обемът е нараснал с 2,8% при прогнози за 3,1%.
„Цените като цяло извън Латинска Америка са изненадващо слаби“, каза Патрик Ланг, ръководител на капиталовите проучвания в Julius Baer Group.
Цените са достигнали „исторически ниски нива“, макар че вероятно ще се възстановят „донякъде“ през следващите месеци, заяви главният изпълнителен директор Пол Булке. Тръгващият си директор е напът да отчете ръст на продажбите под средната дългосрочна цел на компанията за четвърта поредна година.
Nestle потвърди, че очаква годишният органичен ръст на приходите да бъде подобен на миналогодишния от 4,2% и повтори целта си да постигне по-добри маржове и базова печалба на акция при постоянна валута. Дългосрочната цел на компания е за ръст на продажбите между 5% и 6%.
Търговският марж на оперативната печалба за първото полугодие се е разширил до 15,3% от 15% преди година благодарение на икономии и по-ниски разходи за суровините. Nestle обяви през май планове да подобрява маржа с 2 процентни пункта след 2019 г. чрез икономии.
Главният финансов директор Франсоа-Ксавиер Рожер заяви, че втората половина на годината ще бъде подкрепена от по-благоприятни възможности и по-високи цени на някои развиващи се пазари като Бразилия и Русия.
През юни Neste посочи Улф Марк Шнайдер от Fresenius за наследник на Булке. Той ще се присъедини към компанията през следващия месец и ще заеме поста от 1 януари. В миналото Шнайдер бе част от медицинската индустрия, подкрепяйки насочването на Nestle към продукти за по-здравословно хранене в търсене на по-бърз растеж.
Nestle обаче се представя по-зле от конкурентите си. Unilever обяви ръст на продажбите за второто тримесечие над оценките, продавайки повече дезодоранти и продукти за коса. Растежът остава стабилен през първото тримесечие, но печалбата идва основно от по-високите цени на продуктите на компанията, тъй като обемът на продажбите се забавя. Печалбата за полугодието на Danone задмина прогнозите, след като преобразяването на Actimel и Danonino и по-скъпите продукти са компенсирали по-слабия от очакванията обем.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото