Възможните манипулации по отношение на изхвърляните от дизелови автомобили вредни газове са „били алармата“ у германското правителство, пише местният икономически всекидневник Handelsblatt.
“Ако се докаже, че още един германски концерн е лъгал клиентите си и властите, това би било сериозна щета за Германия като люлка на индустрията“, пояснява секретарят по въпросите за защита на потребителите в правосъдното министерство Улрих Келбер пред вестника. В интерес на целия бранш е да се запази доверието, смята той.
„Ако са инсталирани технологии, който не са в съответствие с нивото на техниката, а след това се ускорява замърсяването на въздуха, трябва да се увеличи значително натискът", каза Келбер. Той обяви мерки, които ще имат и международен ефект. В допълнение към санкциите в бъдеще трябва да има независими тестове.
„В допълнение към типовите одобрения трябва да има и по-добър надзор на пазара", каза той. A проверките в германската федерална служба по моторен транспорт (KBA) ще включват и по-сериозна защита на потребителите. Подобно на пазарния регулатор BaFin и тук следва да има консултативен комитет за потребителите.
Според различни информации базираната в Щутгарт компания е продавала в Европа и САЩ в продължение на почти едно десетилетие (2008 г. - 2016 г.) превозни средства с неприемливо високи емисии. Става дума за около 1 млн. автомобила.
Прокуратурата разследва двама служители на Daimler по подозрение, че са заблуждавали купувачите на автомобили със забранена реклама. Предполага се, че и други служители на концерна са участвали в действията.


Измислиха как да спасят дизеловите коли в Европа
Мъж паркира Ferrari на балкона си, общината го прибра с кран (ВИДЕО)
Кметът на Варна протестира срещу правителството в Берлин (СНИМКИ)
35 пияни и дрогирани шофьори спипа КАТ за ден
30 души са задържани на протеста в София
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Криптотърговците търсят допълнителна защита, тъй като отвличанията растат
Банковото финансиране за сектори със структурни проблеми у нас може да намалее
Шансът на българския бизнес е в иновации за по-ниски разходи за труд и енергия
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Основните прилики между класическото Renault 5 и новото ЕV
Блокче глина може да направи чудеса при почистване на автомобила
Citroen направи щур ван със спалня и киносалон
Движението по софийския булевард "Васил Левски" е възстановено
Проф. Михаил Константинов: Считайте властта за свалена
Протестът не е за надделяването на една или друга партия, а е срещу фасадната демокрация
Кардиолог съветва какво да избягваме за здраво сърце
Владислав Панев: Проблемът е, че много се краде