Автомобили на обща стойност 12 млн. лева ще бъдат представени по време на автосалон София 2017, който ще бъде открит на 14 октомври. Това стана ясно по време на пресконференция на организаторите – Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП).
В шестте зали на Интер Експо Център ще има коли с обща мощност от 40 хил. конски сили. Рекорден брой нови модели ще бъдат показани за първи път в България – през тази година сред експонатите ще има и някои от най-актуалните мотоциклети.
Рекорди са постигнати още преди откриването на изложението - с 65 фирми участници и над 300 експоната. Общата изложбена площ ще бъде над 14 хил. кв. метра, което е два пъти над площта на изложението през 2011 година.
Рекорд има и по отношение на предоставяните за тест драйв модели – 83 автомобила и мотоциклети. В Европа единствено изложението, което ще се проведе през декември в италианския град Болоня, ще предостави повече възможности за тест драйв.
Организаторите подчертаха и нуждата от бърза промяна на автомобилния парк в България. Средната възраст на превозните средства у нас е все още над 18 години, заяви Александър Миланов, председател на Управителния съвет на ААП. По данни на МВР под 5% от автопарка в страната са автомобили до 5-годишна възраст. 69% са колите на възраст над 15 години.
Браншовото сдружение съобщи още, че в страната ни има регистрирани около 500 чисто електрически автомобила, а заедно с хибридите броят им е 2 хил. От Асоциацията са предприели редица срещи с властите и са предложили въвеждането на субсидии за покупка на коли с алтернативно движение.
Идеята е на фона на все още високите цени на електрическите автомобили субсидиите да варират в диапазона между 2,5 хил. евро за плъг-ин автомобили и 5 хил. евро за напълно електрически автомобили, коментира пред Investor.bg Татяна Груева, изп. директор на Асоциацията. По думите ѝ обаче, поне засега, от финансовото министерство няма изявено желание за въвеждането на подобна мярка.
За сравнение - в Румъния от тази година властите подпомагат преминаването към електрическа мобилност със субсидии в размер на 4,4 хил. евро за хибридни и 10 хил. евро за изцяло електрически автомобили.
Отскоро собствениците на електрическите автомобили у нас все пак са освободени от данъка за автомобила си, а в някои от големите градове не плащат за паркиране в синя и зелена зона.


Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа
Като робство е, нямаш права: Говорят дезертирали руски войници
Невероятен Никулден в Бургас: От ледено плуване до празнични сцени и рибен курбан
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
преди 8 години Тогава е логично София да е най-мръсната ЕС столица. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години За сравнение - в Румъния произвеждат електрически автомобили, което дава повод за субсидиране. Всяка една субсидия за внос на какъвто и да е било автомобил не е логично. отговор Сигнализирай за неуместен коментар