Компанията Renault организира специално мероприятие за представители на пресата във Франция, на което демонстрира най-новите си разработки. Едно от изненадите се оказа представянето на нов компактен дизелов мотор от семейството POWERFUL, който вероятно скоро ще се появи под капака на малолитражките на производителя.
Моторът е с два цилиндъра, което е доста необичайно за дизелови агрегати. На всичко отгоре той е и двутактов – технологията, която почти не се използва при автомобили в момента. Renault обаче има подобен двигател, предназначен за морски съдове. От компанията са категорични, че към момента въпреки по-високия коефициент на полезно действие в сравнение с 4-цилиндровите дизели, никой не е успял да пусне подобен двигател за леки коли в серийно производство.
Обемът на представения от Renault мотор е 730 куби. см, а теглото му е едва 40 кг., което го прави най-лекия дизелов агрегат на пазара. Най-близкия му съперник в това отношение е 4-тактовият двигател от предишното поколение на Smart ForTwo, който е с три цилиндъра и има работен обем от 0,8 литра.
Новият двутактов дизел на французите ще предлага мощност между 48 и 68 к.с., като ще развива до 145 Нм въртящ момент. За достигането на подобна мощност помагат турбината и механичния компресор, с които е оборудван. До момента двигателят е само прототип, но в Renault са убедени, че съвсем скоро ще могат да предложат и серийна версия. В разработката на агрегата помагат специалисти от Испания и Чехия, а инвестицията е на Европейския съюз.


Тежка катастрофа със загинал
Мощно земетресение с магнитуд 7,6 разтърси Япония
Второ издание на инициативата "(НЕ) Сам вкъщи" подготвят в Общинския приют за кучета
Осъдиха 56-годишен варненец за държане на голямо количество алкохол без акцизен бандерол
Хванаха за ден 35-ма шофьори с алкохол или наркотици
Япония и Китай ескалират конфронтацията със спор за военен радар от уикенда
Какъв трябва да е бюджетът на България? Попитахме експертите
България очаква 2 млн. туристи през зимата, над 50% ще са от Европа
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 2
Yardeni за обрата от Великолепната седморка към останалите технологии, част 1
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Обезщетението за отглеждане на дете до 2 години се повишава на 460 евро
Евгений Кънев: Бюджетът може и да бъде приет силово, но ще има последици
Силен трус разлюля Япония, има предупреждение за цунами
Стармър, Мерц и Макрон в един глас: Ние сме с Украйна
Георгиев за кораба KAIROS: Евакуирана е голяма част от екипажа
преди 10 години Ай сиктир, компресори ли ще караме? отговор Сигнализирай за неуместен коментар