Продажбите на нови автомобили в България се увеличават с 19,5% през септември на годишна база. През деветия месец на годината регистрираните коли в страната ни са се увеличили до 1 872 броя, показват данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (АСЕА). Година по-рано броят им е бил 1 567.
За целия ЕС, плюс Исландия, Норвегия и Швейцария, средният ръст на продажбите на нови автомобили е в рамките на 9,8 на сто на годишна база.
Като цяло производителите са продали в региона 1,394 млн. нови коли през деветия месец на годината. Така пазарът отчита 25-и пореден месечен ръст.
От януари до края на септември продажбите скачат с 8,8 на сто. По-високи ръстове се отчитат в периферните зони на ЕС, където след края на кризата има нужда от наваксване, коментира Bloomberg. Така например в Испания и Ирландия увеличението на продажбите достига 23 на сто, а в Португалия – 30 на сто.
Скандалът с манипулирането на вредните емисии при някои дизелови модели не се отразява сериозно на Volkswagen, показват още данните. Повече новини около скандала обаче излязоха към края на месеца и едва ли в статистиката за септември той намира пълно отражение.
Броят на регистрираните нови автомобили на Volkswagen в Европа се е увеличил с 8,3% през септември при ръст на цялостния пазар от 9,8 на сто. Компанията, която държи марките VW, Audi, Skoda и Seat, е реализирала 23,3% от продажбите на коли в региона през миналия месец. Година по-рано делът е възлизал на 23,7 на сто.
От януари до септември Volkswagen остава най-големият автомобилен производител в Европа, като пазарният дял за първите девет месеца на годината възлиза на 25% спрямо 25,3% за същия период година по-рано. Второто място е за PSA Peugeot Citroen, която държи 10,4% от продажбите на коли на Стария континент спрямо 10,8 на сто през 2014 г.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото
преди 10 години Абе ти имаш ли представа че 2007 година пазарът на автомобили беше 70,000 броя? Имаш ли представа, че например продажбите на глава от населението в такива страни като Алжир е 5-6 пъти по-голям отколкото в България. Това което се продава тук е като за страна от третия свят отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Абе ти имаш ли представа че 2007 година пазарът на автомобили беше 70,000 броя? Имаш ли представа, че например продажбите на глава от населението в такива страни като Алжир е 5-6 пъти по-голям отколкото в България. Това което се продава тук е като за страна от третия свят отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Сигурно румънците купуват нови автомобили в България и ги регистрират тук, нищо че си ги карат там. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години ***->coросоид отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Това не е вярно! Българите нямат пари за нови коли, те карат 20+ годишни. Това някой *** го е написал:):) отговор Сигнализирай за неуместен коментар