Facebook откри нов проблем с рекламните си метрики, като този път обаче в казуса са намесени и пари.
Най-голямата социална мрежа в света обяви във вторник, че предлага възстановяване на парите, защото "бъг“ е предизвикал неправилно таксуване на някои рекламодатели, когато потребителите кликват върху видеоклипове в рекламен елемент с т. нар. въртележка.
Смята се, че грешката е ограничена до тези потребители, които влизат във Facebook чрез своя онлайн браузър, а не чрез мобилното приложение. Facebook пояснява, че грешката е повлияла само на 0,04% от рекламните импресии.
„Независимо от това колко импресии са засегнати, вземаме предвид сериозно всички грешки и се извиняваме за причиненото неудобство", пише компанията в публикация в блога си.
Източник на CNN, запознат с въпроса, смята, че грешката е натоварила рекламодателите със средна стойност от 10 долара в течение на една година. Не е ясно колко рекламодатели са засегнати.
Това е най-новият проблем в нарастващия списък с грешки при измерването на рекламите, разкрити от Facebook от миналия септември насам. Този казус още веднъж заплашва да попречи на рекламодателите, които захранват основната дейност на социалната мрежа.
„Досега те направиха толкова много разкрития около толкова много от продуктите си, че трябва да се чудим дали има нещо, което те не могат да изкривят", казва Пол Верна, анализатор в eMarketer.
Facebook по-рано призна, че прави неправилна оценка на средното време, което потребителите прекарват в гледане на видеоклипове, и броя на завършените показвания на видеоклипове. Тя също така е „надписала“ средното време, прекарано в т. нар. Instant Articles.
След тези по-ранни грешки Facebook разшири партньорството си с услуги за измерване от трети страни, за да смекчи опасенията на рекламодателите.
„Ние знаем, че метриката е важна за изграждането на доверието на рекламодателите", каза Шерил Сандбърг, главен оперативен директор на Facebook, по време на разговор с анализаторите през февруари. „Ще продължим да инвестираме в измерването, включително в партньорства с трети страни, през следващата година".
Поне досега тези казуси не са засегнали сериозно представянето на Facebook. Рекламните приходи на социалната мрежа, които формират почти целия обем приходи, възлизат на 7,85 млрд. долара през последното тримесечие – с 50% повече от същия период година по-рано.


Облачно време в цялата страна днес
От полицията във Варна отговориха на обвинения към КАТ
Предупреждават за опасности в планините
Огнеборците потушиха 47 пожара през последното денонощие
"Войната" по пътищата взе нови три жертви за денонощие
Афишът на Уолстрийт: „BATMMAAN се завръща“ vs. „Великолепната седморка“
Тайландски удари с F-16 разклащат мирния план на Тръмп в Камбоджа
Петролът се стабилизира с фокус върху покупките от Индия и атаките на Украйна
OpenAI се превръща от спасител на фондовия пазар в бреме
Търговският излишък на Китай надхвърли $1 трилион след възстановяване на износа
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Как да използваме Google Maps без интернет
Repsol направи розово гориво за всички автомобили
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Гнусно: Фен запали снимка на Асен Митков, Левски защити халфа
Доц. Ангел Кунчев: Грипът вече доминира над COVID, пикът ще е през януари
ПСС: Условията в планините не са подходящи за туризъм
Плевнелиев: Царят, Борисов и Горанов помогнаха най-много за еврото