Таксиметровите шофьори в България не трябва да се "борят" срещу мобилното приложение за споделено пътуване Uber, а трябва да предложат по-добра услуга от него, за да си "върнат клиентите". Това становище защити IT специалистът Христо Ласков пред Bulgaria on Air в коментар за планираните протести на таксиметроите шофьори в България срещу онлайн услугата.
„Напълно нормално е всеки да иска да запази позициите си, но от друга страна никой няма право да пренебрегва това, което създават и променят като пазар технологиите“, заяви Ласков. По думите му при това става дума не само за превоза, като таксиметровите услуги, но и за индустрии, които се считат за ефективни заради човешкия фактор.
Едно от предимствата на Uber е начинът на заплащане, подчерта Ласков. По думите му често се случва шофьорите на таксита да нямат дребни да върнат, докато заплащането при Uber става чрез кредитна или дебитна карта на клиента. Друго предимство на мобилното приложение е, че самите таксиметрови шофьори могат да бъдат викани на база рейтинг, допълни Ласков.
"Правилният отговор не е да спрем технологичният процес с назадничаво мислене, а по-скоро подобряване на услугата с цел връщането на клиентите. Защото в крайна сметка клиентът, колкото и да е влюбен в технологиите, ако му се предложи по-добра услуга, не само ценово, а и качествено със сигурност ще избере по-добрата услуга пред това да спести 10 стотинки", подчерта Ласков.
Единствените онлайн услуги, които са регулирани законово, са хазартните. Но с напредничавите онлайн технологии никой не може да се бори, каза още експертът. Големите компании имат предимството на „икономиката на мащаба“. Но ключът е по-добрата услуга, заяви още веднъж Ласков.
Припомняме, че Uber вече навлезе и в България от средата на декември, като засега технологичната компания ще предлага само нискотарифната UberX услуга.


Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
Главчев сезира Прокуратурата за редица нарушения в Министерство на културата
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
преди 10 години а както е тръгнало - да премахне всички регулации най-добре!така бизнеса ще се саморегулира в условия на конкуренция отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Свободната пазарна икономика означава равни възможности за всички.Или държавата да премахне всички законови изисквания за регулиране на такси дейност - тогава UBER и другите са равниИли UBER да изпълняват същите законови изисквания като такситата. регистрация, проверки, касови апарати, психотестове и не знам още какво в този свръхрегулиран бизнес.Никой може да бъде ПО-РАВЕН пред закона за сметка на другите? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години това платена статия ли е? отговор Сигнализирай за неуместен коментар