Онлайн видео услугата Netflix ускорява своята експанзия в Европа. До края на годината американската компания ще пусне предложението си в Германия, Франция, Австрия, Белгия, Швейцария и Люксембург, предаде Ройтерс, позовавайки се на изявление на концерна.
Така интернет потребителите в тези страни ще могат да се абонират за стрийминг услугата и да получат достъп до телевизионни сериали и филми, както и до собствени серии на Netflix, като популярната „House of Cards“ („Къща от карти”). По-точни дати за старта на услугата в различните държави все още не са назовани, липсва и информация за цената на абонамента, но „тя няма да е е ниска“, поясни компанията.
Компанията е един от най-големите доставчици на филми и сериали, достъпни по поръчка през интернет. В момента тя има 48 милиона клиенти по целия свят, като 15,7 млн. от тях са в САЩ. Срещу месечна такса абонатите могат да гледат неограничен брой видеа.
За разширяването на онлайн услугата в Европа се спекулираше от месеци. В Обединеното кралство, Ирландия, Норвегия, Финландия, Швеция, Дания и Холандия Netflix вече е активна.
И по-рано самата Netflix заяви, че планира експанзия на Стария континент, но не уточни в кои страни. В писмо до акционерите от 21-и април компанията заяви, че заради разходите за навлизането на нови пазари международното ѝ подразделение вероятно ще отчете загуба за фискалната 2014 г.
Германия е на първо място сред европейските страни по брой на домакинствата с достъп до широколентов интернет, като през 2013 г. с такъв са разполагали 29,1 милиона домакинства по данни на SNL Kagan. Франция е на трето място с 24,7 милиона, след Русия.
На тези пазари Netflix ще се конкурира с вече наложили се подобни услуги, като Canal Play Infinity на Canal Plus във Франция, която е собственост на медийната група Vivendi, както и с Prime Instant Video на Amazon в Германия.
В допълнение, Франция разполага със сложен набор от законови правила за това кога филмите могат да бъдат пускани пред публика в различни формати. Правилата забраняват пускането на филм чрез каквато и да е месечна абонаментна услуга за видео до три години след дебюта му в кината, макар че той може да бъде нает чрез услуга за кабелна телевизия (напр. ползвайки set-top box, приемник за цифрова телевизия) едва четири месеца след премиерата му.
През април Netflix отчете загуба от 35 млн. долара за международното си подразделение, два пъти по-ниска загуба от миналогодишната. От компанията заявиха, че международното поделение е напът да стане печелившо през тази година, но и че планираната експанзия в Европа ще продължи да натежава.
Около четвърт от приходите от стрийминг Netflix получава от чуждестранните си операции. Компанията заяви, че очаква задграничните ѝ операции да задминат американския пазар. За първото тримесечие американското поделение е отчело печалба от 201 млн. долара, а като цяло Netflix отчете печалба от 53 млн. долара.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично