Какво е вашето лично мнение – тъй като ЗУТ е променян много пъти, какъв смятате, че е по-добрият вариант: законът да се пренапише, като се раздели, или да се подготви изцяло ново законодателство, каквато идея имаше – за Строителен кодекс?
Аз в битието си на кмет многократно съм споделял, че ЗУТ е твърде тежък. Когато говорим за един инвестиционен проект обаче, има задължителни технологични етапи, без които не може да се мине. При всички случаи опростяването на законодателството – не само на ЗУТ, а и на другите закони, свързани с инвестиционния процес, включително и Законът за обществените поръчки, е от важно значение, защото затъваме в процедури, казуси… Ще кажа нещо по друга тема, но това е факт, който подкрепя моята идея. Темата с КТБ, с промените в Закона за банковата несъстоятелност. Оказа се, че законът е непрецизен, че държавата не може да си свърши работата, за да възстанови максимално ресурса, който е използвала, за да се поемат ангажиментите към кредиторите на банката.
Аз лично съм малко скептичен относно идеята да се раздели законът на три, но твърдо искам да бъде опростен. Струва ми се, че това може да бъде направено.
Понеже споменахте Закона за обществените поръчки, докъде стигна работата по него? В един момент се очакваше, че предложенията ще са готови за обществено обсъждане до края на март, сега се очакват към средата на годината…
Ние не работим по този закон, проект на Министерския съвет още не е внесен. Направили сме своите предложения до колегите от комисиите, които работят по него. В разговорите ми с вицепремиера Томислав Дончев и други колеги от Министерския съвет достигнахме до същото – и Законът за обществените поръчки е доста тежък, труден за осъществяване на процедури и затова трябва да бъде сериозно опростен.
Имаше и дискусия за написването на Жилищен кодекс и за актуализация на жилищната стратегия, която се водеше от предишното правителство. Какво е свършено в тази посока и какво планирате да предприемете?
Единственото, което сме направили до момента, е да се запознаем с идеите. Нямаме значителен напредък. Очевидно е обаче, че това също е проблем, който предстои да се реши.
На какъв етап е дискусията за децентрализацията на общините?
Преди два месеца имахме голяма среща на комисията, парламентарното ръководство, Националното сдружения на общините в България, кметове. Бих казал, че с формирането на това мнозинство и с работата на настоящото правителство се рестартира процесът по децентрализацията, след като при миналото мнозинство беше стопиран. Един от зам.-министрите в регионалното министерство е бивш кмет – Иван Аспарухов. Това е човек, който доста добре познава материята и с наши общи решителни усилия този процес е рестартиран.
Функционират няколко формата, които работят активно в тази област, но още не можем да постигнем съгласие с финансовото министерство и комисията по бюджет и финанси на Народното събрание. Реална децентрализация на функции и отговорности без финансова децентрализация на общините не може да се случи. Обсъждаха се няколко идеи, сред които и част от данъка върху доходите на физическите лица да остава директно в общините. Това е идея, която аз лично споделям, но на този етап е трудно осъществимо. Така или иначе, върви дискусия, има редица предложения и силно се надявам да намерят място в следващия държавен бюджет. Едно от тях е поне част от преизпълнението на плана за приходите от данъци върху доходите на физическите лица да остава директно в общините.
Има различни модели, но ми се струва, че българското общество още не е готово да пристъпи към това, а това е европейският модел. Европа е Европа на регионите и общините, а не Европа на държавите. Когато има силни общини и региони, тогава имаш и силна държава. Съвсем далечна е идеята за въвеждането на второ ниво на местно самоуправление – с директен избор на областен управител и областен съвет. За това има нужда и от промяна в Конституцията. Аз подкрепям подобна идея, но на този етап и тя е трудно осъществима.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
преди 10 години Айде още двеста-триста софийски хрантутника! Не се наядохте бе! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Пулевенският *** сака само да нареди свой свинчуги на държавната копаня.Къде си ги избираме само такива *** не знам ?!?!? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Варна вече не е в тоя списък. Сега в по-малките градове запустяват готови детски градини и училища, в София няма места и се строят нови. Това не е ли загуба на ресурси. Трябва да се направи така, че провинцията да е интересна за инвеститорите. А защо да не направят като германците - да върнат столицата във Велико Търново например, горе долу на централно място, летище Горна Оряховица е близо, ще го разширят, има голяма гара, скоро може би и магистрала. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Кои са изостаналите райони - всички с изключение на следните - София, Пловдив, Ст. Загора, Бургас, Варна. Има поне 4 отчетливи скорости на развитие в страната. 1. София. 2. Следващите от горния списък. 3..... 4... Не искам никого да обидя и няма да ги напиша. На областен или общински принцип ще се работи. Имаме си планови райони. За мен те трябва да са водещи. София цоцаше проекти с минимално доплащане поради крайно лошите показатели на провинцията и така какво - фалира провинцията. Нищо лично - идеята може да е била София да тегли страната. Реално тегли само младите и квалифицираните, което вече не може да се поправи. При демографските катастрофическо параметри на почти всички области от застаряване и около 1 процент спад на населението годишно правенето на икономически растеж е НЕВЪЗМОЖНО за сегашната управленска ялова класа. Успех все пак. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Айдеееееееее, още една паразитна държавна структура на хралнилка.Ще храним още няколко хиляди търтея. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Така са сторили след 19 май 1934 г.В резултат - 5 години на невиждан напредък и просперитет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Така са сторили след 19 май 1934 г.В резултат - 5 години на невиждан напредък и просперитет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години След агенцията за изоставащите райони ще има такава и за напредничавите райони.Смешници, палячовци, гладници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години След агенцията за изоставащите райони ще има такава и за напредничавите райони.Смешници, палячовци, гладници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Още агенции, още чиновници, още бюрокрация... Хайде стига вече! отговор Сигнализирай за неуместен коментар