IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Може ли Тим Кук да запази успеха на iPhone в Китай?

Представянето на компанията в азиатската страна не може да бъде пренебрегнато, особено на фона на забавянето на икономическия растеж

20:43 | 26.01.16 г. 11
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Китайските производители на смартфони работят с все повече потребители, които заменят смартфоните си, а не купуват подобно устройство за първи път. Това означава, че растежът на Apple отчасти ще зависи от това да вземе част от дела на Huawei в горния сегмент и от китайски марки като Oppo и Vivo в средния клас.

Пън Сиу, продавачка в магазин на China Mobile, намиращ се на скромната главна улица в Чаншоу, твърди, че iPhone е труден за продажба там.

„iPhone е за млади хора и за новобогаташите“, коментира тя, допълвайки, че потребителите предпочитат устройства на Oppo, чийто основен модел има голям екран и е на половината на цената на iPhone.

"Изключително трудно е да вземе дял“ от местните конкуренти, твърди Никол Пен, базиран в Шанхай анализатор на Canalys, който смята, че Apple трябва да намери начин да запази лоялността на потребителите си чрез услуги и приложения, свързани с iPhone, докато съкращава времето между покупката на нов смартфон.

Всъщност Apple увеличава своите услуги и приложения, за да спечели лоялността на клиентите. През септември тя започна да продава филми и книги през iTunes. Освен това пусна Apple Music, новата си музикална стрийминг услуга. През 2015 г. Китай надмина САЩ, превръщайки се в най-големия пазар по сваляне на приложение на мобилните устройства на Apple, твърди компанията за проучвания App Annie.

Технологичният гигант прави стъпки да започне работа отвъд големите градски пазари. По-голямата част от нейните 31 магазина в Китай, включително тези в Хонконг, са в най-големите градове, като Пекин, Шанхай, Шънджън и Гуанджоу. До средата на тази година Apple планира да има общо 40 магазина в страната.

Насочването към по-малките населени места представлява планът на Apple да навлезе в „една още девствена територия“, която ще даде по-големи възможности за растеж, твърди Джоузеф Фоуди, професор по икономика в Stern School of Business в Нюйоркския университет.

Apple официално влезе в Китай през 2001 г. с търгувана в Шанхай компания. В началото тя не се справяше добре на пазара на компютри, но с времето започна да трупа последователи в големите градове, а през 2008 г. отвори първия си магазин в Китай. През 2009 г. пък започна да продава iPhone.

Местните предпочитания

През годините Apple успя да пригоди продуктите си спрямо китайските предпочитания. До 2013 г. тя произвеждаше iPhone в два цвята. След това добави златистата версия на iPhone 5S, защото „много китайски потребители харесват златното“, заяви Кук пред Bloomberg Businessweek миналата година.

През 2014 г. Apple отвори софтуер за клавиатурата на iPhone за разработчици от цял свят, посочвайки, че клавиатурата ѝ не е добре пригодена за писане на с китайски йероглифи.

Последна актуализация: 18:27 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 2
redcretin
преди 8 години
А, и моде+растите - ***+расти Д С И Бете ВГЗ !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още