Граждански протест срещу високите цени на горивата и срещу монополите ще се проведе в няколко големи града на страната днес. Инициативата се организира в социалната мрежа Facebook.
Участниците в групата са призовани да бъдат задружни, защото в „цяла Европа горивата са по-евтини, отколкото в България”. Организаторите отбелязват още и че доходите в цяла Европа са по-високи, отколкото у нас. Около 3,6 хил. души са заявили участие в протестите.
За тях виновните за това положение са в Народното събрание и затова в София протестът срещу високите цени на горивата ще се проведе пред сградата на парламента.
Протести ще има още и във Варна, Пловдив и Бургас.
През последните седмици отговорните ведомства направиха масови проверки на бензиностанциите в страната, след като премиерът Бойко Борисов коментира по време на заседание на Министерския съвет, че качеството на горивата е лошо, а и има нарушения по отношение на нивомерите.
Проверките на икономическото министерство обаче показаха под 1% нарушения.
Междувременно Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) започна поредния секторен анализ на пазара за горива, който да покаже има ли картел между участниците. Говорителят на Комисията Марио Гаврилов коментира днес пред bTV, че за да бъде доказан картел, ще трябва да бъде доказано, че бензиностанциите са обменяли информация. Това е много трудно, допълни той.
„За да се докаже картел на горивата, трябва някоя от фирмите да се почувства недоволна и да натопи другите фирми”, каза Гаврилов.
Той отново призова за лична отговорност на ръководителите на фирми, за да бъдат ограничени случаите на картели. В момента санкциите търпят фирмите – по европейското законодателство, което е имплементирано в българското, при нарушение на пазарните правила фирмите могат да бъдат санкционирани с до 10% от оборота си за дадения пазар, за периода, в който е траело нарушението.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
преди 10 години Няма как да е иначе, нали все отнякъде трябва да дойдат 10% (че и повече) за политическата върхушка... такса "чадър". отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години защото в цяла Европа горивата са по-евтини, отколкото в БългарияГлупости на търкалета. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ми хайде всички да ги помолим да си признаят и да се самонатопят... то друго не ни остава... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Ми хайде всички да ги помолим да си признаят и да се самонатопят... то друго не ни остава... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Те в (другите) европейски страни акцизите и ДДС са по-високи,а цените на горивата по-ниски. Иначе това за личната отговорност е просто оправдание. Бе, вие вземете 10% от оборота на фирмата на Златев, дето досега и 10% от печалбата не си я платила като данъци, и руснаците сами ще му намерят отговорността :)) (Също за ОМВ) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Това с цените на горивата у нас е важен въпрос, но той опира и до данъчната ни политика, у нас управляващите залагат на много високи косвени данъци за сметка на символични преки такива, затова и цените на стоките, особено тези с много косвени данъци в цената си като горивата: акциз + ДДС, няма как да са ниски. Просто няма как да искаш ниски преки данъци, съответно да слагаш високи косвени такива за да събираш приходи и да искаш евтини стоки.Но по-важен е другия въпрос за горивата, за тяхното качество у нас. Всички знаем че у нас горивата се кръщават с какво ли не. Караш цяла година с тукашни горива, прибваш една бензиностанция, после друга, все ***. Двигателят тресе в детонации все едно караш трошка от комунизма. Отидеш на море в чужбина, заредиш празния резервоар и колата се ражда като нова, нито тресе, нито глъхне ... Ей за това трябва да се протестира, държавата да си върши работата и да проверява всеки ден, а не веднъж в петилетката. отговор Сигнализирай за неуместен коментар