БСП настоява да бъде оттеглена наредбата за системата "бонус-малус" и тя да бъде преработена, обявиха на брифинг в парламента от левицата. В документа има сериозни пропуски, внесли сме и предложения за промяна в кодекса за застраховането - премията по "Гражданска отговорност" да се коригира само на база причинени щети, обясни Димитър Данчев, цитиран от БТА. По думите му с предлаганите в момента текстове се повишава корупционният риск, а съдилищата ще бъдат затрупани с жалби за отлагане или избягване завишаването на застрахователната премия. Това е и допълнителна тежест за транспортните фирми, които имат и по-голям брой водачи, подчертаха от БСП.
За нас "бонус-малус" системата трябва да има поощряващ ефект за шофьорите, а не да бъде само инструмент за увеличаване на застрахователната премия, обобщи Данчев.
Той добави, че е неприемливо водачът да бъде наказван за едно и също нарушение няколко пъти - чрез глоба с фиш или акт, отнемане на точки и трети път - повишаване на премията по застраховката.
Преди седмица от Асоциацията на българските застрахователи (АБЗ) коментираха, че с въвеждането на системата "бонус - малус" цената на задължителната застраховка "Гражданска отговорност" няма да се вдигне, а ще намалее в различна степен за 80% от шофьорите. От тази система застрахователите няма да реализират допълнителни печалби.
Дисциплинираните водачи ще плащат до 25% по-ниска цена, а нарушителите – до 400% по-висока. Припомняме още, че миналата година по това време между Комисията за финансов надзор (КФН) и бизнеса имаше доста разногласия по казуса, които явно вече са преодолени.
Вчера пък омбудсманът Диана Ковачева изпрати препоръка до председателя на Комисията за финансов надзор (КФН) Бойко Атанасов с искане да се предвиди допълнително време за обсъждане и съобразяване с направените в хода на общественото обсъждане до 19 декември становища по концепцията за системата "бонус-малус".
Наредбата за определяне на размера на застраховката "Гражданска отговорност" влиза в сила от 1 януари 2020 г., с изключение на няколко разпоредби, които ще се прилагат от 1 януари 2021 г.
преди 5 години Само за протокола: по-миналата година ГО ми беше 150лв, тази - 250лв. За догодина гледам - пак толкова. С какво толкова се е повишило качеството на продукта, че имаше над 50% нагоре? С КАКВО?..И тези малус-бонуси с какво отразяват кой как шофира.Последния път ме глобиха защо не съм спрял на СТОП. Е за какво да спирам, като са го избочили по средата на полето.Погледнах наляво и надясно - никаква кола(на поне 500м) не видях, НО мильовците изскочиха из зад една трънка! Хех!!! С това ли застраших пътната ситуация в нашата селищна система???... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Като се вземе предвид средния размер на изплатена щета и оскъпяването на полицата на причинителя при такова събитие, става ясно че при щети под 1000 лева каквито са около 90% от случаите просто ви излиза много по-евтино да си поемете ремонта отколкото да се занимавате със застрахователи. Така ще плащаме една не много скъпа застраховка (250-300), която обаче не покрива нищо. Или с други думи след 3-4 години застрахователите ще се на свръх печалба (умерена според тях, то и към момента изплащат 50% от премиите и били на загуба...), а почти всички събития ще се разплащат между причинителя и потърпевшия... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Според мен ,зад този вид на бонус-малус стои лобито на застрахователите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 5 години Аз също настоявам да се оттегли, защото е базирана на сгрешени принципи. Водещият принцип е да се оценяват щетите, които водач е предизвикал (изплатените щети) и те да са основание за покачване цената на застраховката. А предложението от КФН е да се вземат предвид нарушенията. Нарушения обаче може да има много, но те да не предизвикат нито една щета. (каране без колан, без светлини, навлизане в забранена улица, неправилно паркиране и много други). отговор Сигнализирай за неуместен коментар