IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЕС продължава да е най-големият купувач на руски петрол

Медийните съобщения за засилен износ към Китай и Индия създават подвеждащо впечатление, твърди мозъчен тръст

10:02 | 15.07.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg</em></p>

Снимка: Bloomberg

Въпреки войната в Украйна ЕС засега остава основният купувач на петрол от Русия, показва анализ на мозъчен тръст. Съобщенията в медиите за предполагаеми големи обеми на внос на петрол в Китай и Индия създават различно и следователно подвеждащо впечатление, пише в публикуван анализ на Центъра за изследване на енергията и чистия въздух (CREA) в Хелзинки. През юни ЕС е отговарял за 51% от износа на петрол от Русия, Китай - за 25%, а Индия - само за 4%. Другите страни от Г-7 и НАТО са отговорни за 9% от износа.

Неотдавна международните медии съобщиха, че износът на изкопаеми горива от Русия за Китай и Индия е проблем. Многобройните анализи по темата създадоха впечатлението, че именно тези страни са отговорни за съответните руски приходи, пише CREA.

В настоящия си анализ мозъчният тръст опровергава тази оценка. Като цяло по време на войната се вижда, че Русия изнася по-малко изкопаеми горива. Делът на ЕС също е намалял през месеците. Сред страните от ЕС най-големите вносители са Германия, Нидерландия, Турция и Италия.

Русия многократно подчертава, че може да устои на западните санкции, наложени в резултат на войната в Украйна. В този контекст Москва многократно споменава разширяването на търговските отношения с големите развиващи се страни. Например по време на Икономическия форум на БРИКС в края на юни лидерът на Кремъл Владимир Путин заяви, че обемът на руския петрол, доставян за Китай и Индия, се увеличава значително.

Анализаторският център пише също, че Китай има логистични предизвикателства, ако иска да внася повече петрол и газ от Русия. Понастоящем Китай купува това, което Русия може да достави чрез съществуващите тръбопроводи и пристанища в Тихия океан. От друга страна, маршрутът през Черно или Балтийско море ще бъде дълъг, скъп и ще изисква изграждането на нова инфраструктура.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:01 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още