IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Dreamliner издържа първия си изпит

Времето за почивка на луксозния самолет сякаш отминава

18:13 | 26.03.13 г. 2
Автор - снимка
Създател
<p>
	Произведен от Boeing за полската авиокомпания LOT самолет е бил във въздуха близо два часа. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Произведен от Boeing за полската авиокомпания LOT самолет е бил във въздуха близо два часа. Снимка: Ройтерс

Boeing може да се похвали със значителен успех в усилията си да реанимира своя луксозен джет Dreamliner.

Американският самолетостроителен концерн е извършил вчера успешни летателни изпитания на най-новия си пътнически самолет Dreamliner 787 с цел да бъдат изпробвани обновените акумулатори на машината, съобщи говорителят на концерна Марк Бъртел, цитиран от Ройтерс.

Произведен от Boeing за полската авиокомпания LOT самолет от посочения модел е излетял от летището на град Евърет, щата Вашингтон, и е бил във въздуха близо два часа. „Според екипажа всичко е протекло по план“, е заявил фирмен говорител пред dpa. Сега следва да бъдат обобщени общите данни, преди през следващите дни да бъде стартирана процедурата по възобновяване на полетите.

Американският концерн се надява да получи разрешение от американските власти за възобновяване на полетите най-късно през май тази година. Според изчисленията на редица експерти групата губи близо 50 млн. долара седмично от преустановените полети.

През тази седмица стана ясно, че компанията ще осъществи мащабни съкращения на работни места. В подразделението за производството на машини от типа 787 и 747 до края на годината ще бъдат съкратени между 2000 до 2300 работни места, съобщиха от компанията. Причината за мярката, наред с други неща, е и по-малката нужда от хора след края на развойната фаза на Boeing 787 Dreamliner и 747.

В края на януари Boeing Co обяви, че печалбата ѝ през четвъртото тримесечие е намаляла на годишна база, но посочи, че прогнозата ѝ за 2013 г. „предполага незначително финансово въздействие“ от забраните за полети на модела 787 Dreamliner от регулаторните органи в повечето държави по света. Печалбата на компанията от въздухоплавателния и отбранителния сектор се е понижила до 1,28 долара на акция, като се изключи повишаването на специален данък, докато за четвъртото тримесечие на 2011 г. е била 1,32 долара.

Агенциите за авиационна безопасност в САЩ и Япония продължават да разследват какво е причинило запалването на литиево-йонни акумулатори през този месец в два от самолетите от водела 787 Dreamliner, което доведе до забраните за полети.

Boeing продължава производството на модела, но спря доставките му за клиентите. Анализатори обаче изразиха опасения за цената на забраната за полети и преодоляването на проблема с акумулаторите на вече произведените 125 самолета от посочения модел.

Dreamliner 787 е най-новият самолет на Boeing, снабден с най-много технологични новости. Спирането му от полети бе първото от 1979 г. насам, когато американските власти разпоредиха полетите на всички самолети от определен тип да бъдат прекратени поради съображения за сигурност. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:59 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от САЩ виж още

Коментари

2
rate up comment 2 rate down comment 2
kane
преди 11 години
..не се учудвам че точно полските авиолинии за се "престрашили" да се подложат на хамериканецаПомнете от мен - Полша е най-верния *** на САЩ в Европа. И това е така откакто руската армия е безчинствала преди около 80 години по полските земиПо-верни са дори от албанците, който религията си сменят заради САЩ...просто за обща култура
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 0
RedBot
преди 11 години
То само шипинга на литиеви акумулатори е тегав и много доставчици отказват по-големи неща по въздуха, а какво остава да се и ползват, като батерии на пътнически самолет. Явно доста са прекалили с иновациите този път.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още