IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

България продължава да е лидер по износ и качество на лавандулово масло

Цените обаче, в сравнение с предходните три години, са „поели рязък завой надолу“

17:08 | 25.08.20 г. 2
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Българското лавандулово масло е на първо място по износ и качество. Това е било така още през 70 и 80-те години на миналия век, когато отново сме водили класацията по производство и качество. Производител като Франция тогава, а и сега, е след нас. Това заяви Гергана Андреева, изпълнителен директор на Българската национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Причините за това са традициите, които България има в отглеждането, качеството и конкурентни цени. Лавандуловото масло е основна съставка в парфюмерийната и козметична индустрия, аромотерапията и фитотерапията. Нашето лавандулово масло е търсено и ценено в глобален мащаб.

„Законодателството по отношение отглеждането на лавандула отговаря на това, което е залегнало за всички останали трайни насаждения. По отношение на крайният продукт, е наложен БДС – 35/15.“, като този стандарт гарантира наличието на определени параметри за качество на лавандулово масло.

„Но за да се гарантира този стандарт, се правят „хамури“ от различните партиди по време на кампанията, като в различни райони на България се добиват различни земни маси и след дестилация се получава крайният продукт“, отбеляза Гергана Андреева.

„Едно несъобразено смесване на сортове и неспазване на принципите на пробация ще доведе до понижаване на качеството и стандартите на маслото“.

Гергана Андреева поясни, че цените на лавандуловото масло в сравнение с предходните три години са „поели рязък завой надолу“. „Пикът на цените беше достигнат през 2017 г., когато на вътрешен пазар се изкупуваше за 250 лв., а на външен – за 130 евро“.

Сегашните равнища на цените се дължат на свръхпроизводство от миналата година, което доведо 90% залежаване на продукцията и силна конкуренция. „Към настоящия момент не са се сбъднали желанията на някои от българските производители за много ниски цени – под 50 лв.“, добави още тя.  

Още от разговора вижте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:10 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 5 rate down comment 2
дядя Вова
преди 3 години
Ее, то древните шумери, днешните укри май са лидери по тиквите - и там на камък..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 2
ing5rov
преди 3 години
и по рапично масло сме лидер ... па нека поляци и холандци да са лидери по ябълки и домати ... да ви ебба и лидерството попикано !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още