IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Американските луксозни марки печелят фенове в Китай

Китайските купувачи все по-добре опознават американските компании за луксозни дрехи и аксесоари

12:24 | 28.02.14 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Корина Су много би искала да притежава чанта или обувки на луксозна марка като Louis Vuitton или Gucci. Засега обаче се задоволява с Kate Spade, Michael Kors или Coach.

"Наричаме ги американски модерни марки", казва 25-годишната Су, която работи в рекламна агенция в Шанхай. Тя предпочита ярките цветове на Kate Spade и дръзките модели пред по-улегналите предложения на големите европейски компании за луксозни стоки, които разчитат на историята и имената си, за да поддържат по-високи цени.

"Може в крайна сметка и да си купя чанта на LV или Gucci. Но подозирам, че това ще стане, когато съм много по-стара", казва Су. 

Китайските купувачи все по-добре опознават американските компании за луксозни дрехи и аксесоари и откриват, че да имаш дизайнерски гардероб не винаги струва цяла месечна заплата, пише Businessweek.

Това работи в полза на продажбите на американските марки, които предлагат модни изделия, струващи по няколкостотин долара на пазар, където европейските чанти например много често се продават за по 4000 долара.

"Китайският пазар се развива и се превръща в пазар на средната класа, който изглежда малко по-елитарен и малко по-американски", коментира анализаторът от Exane BNP Paribas Лука Солка.

На китайците се пада над една четвърт от глобалните разходи за луксозни стоки. Експерти твърдят, че на фона на все по-големия брой китайци, пътуващи до САЩ, продажбите на американски модни марки ще се засилят както там, така и в Китай.

Coach, която дължи около една пета от продажбите в магазините си в Северна Америка на туристите, твърди, че китайците са най-бързо нарастващата ѝ група клиенти. Италианската Prada пък признава, че броят на китайските ѝ купувачи в Европа намалява. Промяната се случва в момент, в който САЩ облекчава визовия режим за китайците, а по-слабият долар означава, че за тях е по-евтино да пазаруват в Маями, отколкото в Милано.

За да се възползва от това, Coach наема персонал, който говори китайски в магазините си в САЩ. Както Coach, така и Kors използват китайски социални приложения като WeChat и отварят нови магазини в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.

Последна актуализация: 18:03 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още