IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota повиши с 50% оценката си за годишната печалба заради рекордните продажби

Силните резултати помагат на компанията да се доближи до своята цел за продажба на 11,4 млн. превозни средства за цялата фискална година

10:24 | 01.11.23 г. 1
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Японският производител на автомобили Toyota Motor Corp. повиши прогнозата за оперативната си печалба с 50%, след като представи силен тримесечен отчет благодарение на по-слабата йена, която тласка нагоре приходите от износ поради стабилното глобално търсене на автомобили и подобряването на веригите за доставка, пише Bloomberg.

Акциите на най-големия автопроизводител по пазарен дял в света поскъпват с 4,7% в последния час от редовната търговия на борсата в Токио, подкрепени от решението на Toyota да изкупи обратно акции до 100 млрд. йени (660 млн. долара), или 0,44% от собствените си акции.

Компанията очаква оперативната ѝ печалба за фискалната година да достигне 4,5 трлн. йени спрямо предишните насоки за 3 трлн. йени.

Групата продаде безпрецедентните 5,6 млн. превозни средства в периода април-септември, с което Toyota се доближава до своята цел за 11,4 млн. продажби за цялата фискална година. По този начин компанията запазва лидерската си позиция на глобалния пазар.

Резултатите показват, че търсенето на нейните хибридни и конвенционални модели остава стабилно, дори когато конкурентите BYD Co. и Tesla Inc. поемат водеща роля в прехода към електрическа мобилност.

„Това е много добър резултат, много по-голям, отколкото очаквахме“, споделя Кристофър Рихтер, старши анализатор в CLSA Securities Japan Co. „Ние сме в процес на възстановяване на автомобилния пазар след три години на пандемия и недостиг на чипове“, добавя той.

За трите месеца до края на септември печалбата на Toyota възлиза на 1,44 трлн. йени, надминавайки средната оценка на анализатори за 1,1 трлн. йени. Приходите от продажби растат с 24 на сто до 11,4 трлн. йени.

Междувременно Toyota понижи целта си за продажбите на електромобили за текущата фискална година до 123 хил. броя спрямо предишната насока за 202 хил. броя. Компанията продаде 58 984 превозни средства с батерии през първото фискално полугодие, което приключи в края на септември, предимно извън Япония.

Toyota се ангажира по-сериозно с електромобилите, като обяви във вторник, че инвестира още 8 млрд. долара в завод в Северна Каролина, който ще произвежда батерии за напълно електрически и плъгин хибридни модели.

Миналия месец Toyota обяви планове да произвежда твърдотелни батерии за електромобили съвместно с Idemitsu Kosan Co., компания за рафиниране на петрол и нефтохимикали. Партньорството ще се съсредоточи върху разработването на технология, която може да подобри плътността на батерията и времето за зареждането ѝ, като същевременно ще помогне за установяването на верига на доставки за масово производство.

Когато Коджи Сато беше назначен за главен изпълнителен директор на Toyota по-рано тази година, той обеща компанията да продава 1,5 млн. електромобила годишно до 2026 г. и 3,5 млн. броя до 2030 г. Миналата седмица на Японското изложение за мобилност в Токио той представи два концептуални автомобила, които ще се появят на пазара през 2026 г.

Постъпленията от валутните курсове също подкрепят оперативната печалба с 260 млрд. йени за първото полугодие, като се очаква за цялата година техният положителен ефект да достигне 1,18 трлн. йени.

„Планът е да се наваксат загубените позиции в Китай, като се насочи (Toyota) към големи пазари като Япония и САЩ“, споделя автомобилният анализатор на Bloomberg Intelligence Тацуо Йошида.

В Китай продажбите на автомобили на марките Toyota и Lexus са в застой, тъй като купувачите преминават към електрически превозни средства, тенденция, която се наблюдава и сред други некитайски марки на пазара.

„Продължаваме напред с план за запазване на нашия дял в Китай“, изтъква главният финансов директор Йоичи Миядзаки. „Вместо да бъдем въвлечени в ценова война, ние искаме да се конкурираме чрез увеличаване на обема“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:25 | 01.11.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 0
evlogi
преди 6 месеца
А някои и пишеха некролозите на Тойота, задето не обръщала достатъчно внимание на електрическите превозни средства и закъснявала с въвеждането им..Май се оказва, че Тойота се движи с точно подходящата скорост по отношение на този преход.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още