Все повече американци продават автомобили, чиято стойност е по-ниска от сумата по заема, която дължат – пореден признак за напрежението в автомобилната индустрия, предава Bloomberg.
Над 28% от търговските сделки за покупка на нови автомобили са били с отрицателен знак – най-високото ниво от първото тримесечие на 2021 г., сочат публикувани в сряда данни от компанията за автомобилни анализи Edmunds.com. Сумата, дължима по тези т. нар. заеми „под водата“, е била 6905 долара през последното тримесечие, което е рекордно високо ниво.
„Огромният размер на дълга, който потребителите внасят в търговските си сделки, трябва да бъде сигнал за пробуждане“, коментира Айвън Дрюри, директор по проучванията в Edmunds.
Резултатите се прибавят към мрачните събития на автомобилния пазар, ключов елемент от американската икономика, който беше засегнат от нарастващите разходи, промени в политиките и натиск на кредитния пазар. Компанията за автомобилни заеми Tricolor Holdings и производителят на автомобилни части First Brands Group обявиха фалит през последните седмици.
Потребителите започват да изпитват затруднения с високите цени на автомобилите, които нараснаха до средно над 50 хил. долара за първи път в историята миналия месец. Цените са се повишили с над 25% спрямо пет години по-рано, движени от скъпите камиони и спортни автомобили.
Спад при евтините модели е принудил някои купувачи да се обърнат към употребявани коли или да задържат по-старите си автомобили за по-дълго време, като средната възраст на колите на пътя вече надхвърля десет години, сочат данни на S&P Global. Тези, които все пак купуват нови автомобили, удължават периода на заемите си до седем години или повече. Средната месечна вноска за нов автомобил през септември е достигнала 766 долара, най-високото ниво от 15 месеца насам, става ясно от доклад на компанията Cox Automotive, публикуван в сряда.
Просрочията по автомобилните заеми и отнеманията са се увеличили тази година, като високите лихви са задълбочили проблема с достъпността.
Дрюри казва, че натискът вече е свързан с това, че потребителите се разделят с автомобилите си твърде бързо или с кредитите, коио са взети по време на пандемията, когато цените се увеличиха. „Сега тези решения ни настигат и правят много по-трудно да купим отново без да натрупаме още повече дългове“, отбелязва той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни