"Не е справедливо да се дава предимство на един или друг вид строителство, защото инфраструктурата спомага за икономическите проекти от типа сградно строителство. Нека ускоряваме всичко. Нека да се оттегли административната тежест, за да се даде възможност за бърза реализация на инвестиционни намерения“, настоява той.
Мирослав Мазнев е на мнение, че държавата през последните години е абдикирала от сектор строителство. По думите му дейността от възникването на инвестиционното намерение до реализацията е сложен процес и не трябва да се усложнява с ненужни стъпки. „Развитието на инфраструктурата е част от икономическото развитие и го стимулира“, подчерта експертът, като изтъкна много от причините за бавното инфраструктурно строителство в България.
Бившият заместник-министър посочи, че в интеарктивната карта, която министерство на регионалното развитие представи за развитието на транспортната инфраструктура до 2040 г., се вижда добро начинание, но за да бъдат по-ясно представени намеренията, трябва да е ясно кои са колективите, органите, както и политиката, която застава зад предложенията.
„Добре е, че е обърнато внимание на комплексното развитие на транспорта – железопътен, воден. Заедно с пътната инфраструктура това са елементите, които са в основата на доброто икономическо развитие", е оценката на Мирослав Мазнев, който смята, че хоризонтът до 2030 година е много кратък и не предполага осмислянето на всички елементи на строителния процес.
Експертът напомни, че процесите в сектора се бавят изключително много от "абсолютно неоснователни обжалвания" и трябва да се вземат мерки чрез финансови санкции – ако бъде подадена жалба, която да бъде отхвърлена, то тогава жалбоподателят да понася чувствителна глоба. Мазнев пресметна, че за последните десет години обжалвания към Министерството на околната среда на обекти с национално значение са ги забавили неоснователно с 32 години, затова настоява правителството да обмисли мерки, които да прекъснат върволицата от жалби.
Той е категоричен, че инхаус поръчката е изкривяване на пазарната икономика, въпреки че в редки случаи това се прави, за да могат държавни структури, които имат съответния капацитет, по-леко да бъдат класирани в строителството. По думите му „при нас обаче инхаус поръчките са с цел заобикаляне на закона“.
„До 2030 година основният магистрален пръстен на България, което означава строителство на още около 300-400 км магистрали, може да се завърши само "ако компетентно се управлява този процес" и не се правят "трудно обясними спирания, забавяния на плащания", прогнозира Мирослав Мазнев.
Каква е ролята на проектанта и може ли той да получава хонорара си от държавата, а не от строителя? Как да се подобри организацията в системата на строителството? Защо строителството на магистрали в България се бави десетилетия наред? Може ли чуждестранни компании да строят магистрали в България? Как се финансира строителството в Германия в отношенията строители и подизпълнители? Изземва ли парламентът функции на изпълнителната власт?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да гледате тук.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец