Успехът на мобилната реклама носи на Facebook силен ръст на продажбите и печалбата за изминалото тримесечие. Най-голямата онлайн мрежа в света е спечелила за периода януари-март 3,06 млрд. долара – с около 77% повече, отколкото година по-рано.
Приходите нарастват с 49 на сто до 8,03 млрд. долара, както обяви Facebook след края на борсовата сесия в САЩ в сряда.
Facebook добавя 80 млн. месечно активни потребители през последните три месеца и в момента разполага с 1,94 млрд. месечно активни потребители. Около 1,28 млрд. потребители преглеждат платформата всеки ден.
Напоследък Facebook поставя силен акцент върху видео съдържанието, както и на рекламата в тази среда. Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг удвои инвестициите във видео, като дори предсказва, че в крайна сметка новинарският поток ще бъде предимно от видео новини. Компанията добави ежедневна функция за видео истории във всичките си приложения през първото тримесечие, като клонира популярна функция от по-малкия ѝ публичен конкурент Snap Inc., собственикът на Snapchat.
За двигател на растежа се счита и платформата за споделяне на снимки Instagram, която сега вече има над 700 млн. месечно активни потребители. В допълнение, Facebook иска да разшири услугата за кратки съобщения Messenger с 1,2 млрд. потребители в канал за обслужване на клиенти от страна на компаниите. WhatsApp пък, който бе придобит от компанията на Марк Зукърбърг за 22 млрд. долара през 2014 г., разполага вече с 1,2 млрд. месечно активни потребители.
В следборсовата сесия книжата на Facebook загубиха над 2 на сто. Още преди месеци онлайн платформата обяви, че честотата между показванията на реклами в потока на потребителите няма да се увеличава, за да не се отблъснат членовете на мрежата. Това обаче може да обуздае поне в краткосрочен план темпото на растеж, за което сега напомни и самата компания. Тя предупреди инвеститорите, че може да се стигне до забавяне на бизнеса в резултат на вече достигнатите големи резултати и на факта, че Facebook вече не разполага с много оставащо място за публикуване на реклами.
"Прекрасно тримесечие, но какво следва", казва пред Bloomberg Роб Сандерсън, анализатор в MKM Partners. „Ние сме сякаш в режим на „изчакайте и вижте“ от гледна точка на въздействието върху бизнеса. Не знаем колко рекламно натоварване е довело до растежа", допълва той.
Facebook обяви, че в бъдеще няма да предоставя и изчистени от специални ефекти финансови данни, които бяха важни за инвеститорите, за да преценяват по-реално развитието на корпорацията. Става дума за разходи, приходи, данъчни ставки и печалба на акция, които не са осчетоводени по американските счетоводни стандарти (non-GAAP).
Главният оперативен директор на Facebook Шерил Сандбърг пояснява, че тези данни касаят разходи, свързани с компенсации на компанията чрез акции.
„Акциите са критична част от структурата ни за обезщетение, затова мислим, че инвеститорите трябва да се съсредоточат върху финансовото ни представяне с включването на компенсациите на базата на акции", заяви тя по време на разговора с анализатори. Facebook обяви в годишния си отчет за 2016 г., че е похарчили 3,22 млрд. долара през годината за „компенсации на базата на акции“.
Още видеа може да видите на Bloomberg TV Bulgaria.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата